Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i underkant av 2 uker igjen til termindatoen, og sånn sett er jeg jo ved termin nå. Frem til for en uke siden lå babyen min i festet hodeleie. Da jeg var på kontroll forrige uke virket babyen stresset, den hadde veldig rask puls 168-180 samtidig som det var helt rolig i magen. Da ble jeg sendt rett på føden for en grundig sjekk. Alt virket normalt da jeg var på føden bortsett fra at barnet ikke lenger lå i hodeleie, men i skråleie. Hodet lå ikke ned i bekkenet som forventet, men lenger opp, og ut mot lysken min på venstre siden. Rompa ligger godt ut til høyre, og barnet ligger således på skrå i magen, et slags tverrleie light... Nå har jeg lest at dersom barnet ligger slik under fødselen vil skulderen bli den ledende kroppsdelen, og at dette vil umuliggjøre en vanlig fødsel... Må si jeg er bekymret nå. Ser for meg masse dramatikk under fødselen. Jeg har forstått det slik at man ønsker å avvente situasjonen for å se om ikke babyen sklir på plass igjen av seg selv. Hva om den ikke gjør det??? Er det noen som har erfaringer med en slik situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Forrige gang lå babyen i skråleie, og det ble hastekeisersnitt. Fikk 4 uker før termin. Kom godt ifra det både mor og sønn. Denne gangen ligger babye i tverrleie og skal derfor inn neste uke (uke 36) til ul og ev. planlegging av fødselen. Har gitt beskjed om at dersom ikke babyen ligger riktig vei, dvs selv i seteleie skal jeg ha keisersnitt. Dette har jeg fått lovnad om. Ønsker ikke å utsette meg selv for en slik usikkerhet flere ganger. Den er faktisk vel så slitsomt som å streve under fødselen.Tror jeg ved et planlagt keisersnitt vil ha mere krefter og energi etter fødselen enn etter et eventuelt nytt hastesnitt.

Skrevet

Åj åj åj, så det er defor jeg er blitt sendt til ekstra ultralyd altså. Legen mente min også lå på skrå, og sender meg til ekstra ultralyd, samtidig som han sa at jeg ikke skulle bekymre meg. Hm, kjenner jeg ikke er giret på keisersnitt, er i uke 35, kan vel fremdeles snu seg? Skal til UL i uke 37........

Enig at planlagt keisersnitt må være bedre enn haste keisersnitt ja.

Hm, nå ble jeg veldig tankefull kjkente jeg.

Ja, ja, lykke til dere :-)

Klem fra meg

Skrevet

Jada babyen kan vel snu seg helt til like før fødselen, det kommer alt an på plassen i livmora og str på babyen. Jeg har hjerteformet livmor, slik at det er mindre plass en normalt, det er derfor lite sannsynlig at den vil snu seg etter uke 36. Men spør når du kommer på ul, det er ingen som "forspør" seg, og det kan være greit å vite sånn nogenlunde hva man har i vente.

Vi står han vel av.. ;-)

Skrevet

Ja, enig med deg, bedre å spørre en gang for mye.

Hvor skal du føde?

Jeg har termin 2 dager etter deg :-)

Gleder meg vanvittig mye nå

Skrevet

Skal føde på UNN, Tromsø. Er gørr lei nå, og glede meg også vanvittig til å bli ferdig. Skal bli fantastisk å få babyen i armene istedenfor magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...