Gå til innhold

Hjelp, begynner å bli sliten og desperat!!!

Anbefalte innlegg

Lille snuppis på snart 4 mnd sover så utrolig dårlig om natta. Det går i intervaller på 20 min til 2 timer. Noe som sliter veldig på energi og humør, både til han og meg. Jeg ammer han og legger han ved 20-21 tiden og hver gang han våkner er det kun puppen som hjelper (han tar ikke smokken, selv om vi har førsøkt ørten ganger). Trodde kanskje det var en økeperiode, men nå har det pågått nesten to uker :o(

Er det noen som kan komme med hjelp, tips, eller litt trøst, så hadde jeg satt stor pris på det. Begynner å bli ganske så desperat - og trøtt!

Fortsetter under...

Kjenner meg så godt igjen i innlegget ditt her, det er utrolig slitsomt ja. Jeg måtte bare bite i gresset og innse at jeg ikke hadde nok melk på kvelden så jeg ga småen mme det siste måltidet før leggetid, deretter ga jeg ham tynn tynn velling og det var redningen vår.Ang smokker så må du prøve forskjellige typer, førstemann ville kun ha de runde gammeldagse typen mens neste vil kun ha de nye flate c",) Lykke til..

Har tenkt samme tanken anng. nok melk. Men litt "nederlag" å innse det, så jeg har begynt med ammete. Det hjelper litt, men kan nok være at han fremdeles ikke får nok. Merket du at du fikk enda mindre melk etter at du ga mme? De sier jo det at hvis du ammer mindre, så får du jo også midre melk.

BEGYNN Å GI MAISGRØT ELLER RISGJØR TIL HAN (KAN TAS FRA 4 MND). DA HAR HAN MER Å SOVE PÅ!

DET ER KUN GLUTEN MAN SKAL VENTE MED TIL ETTER 6 MND.

BEG. VELDIG FORSIKTIG MED KUN 1 TS, SÅ TO OG ØK VELDIG GRADIVS UTOVER DAGENE.

LEGG DEG SELV NED Å SOV PÅ DAGEN NÅR BABYEN SOVER.

LYKKE TIL!

Jeg har også gitt mi snuppe MME som siste måltid før leggetid. Før jeg begynte med det våknet hun HVER time for pupp,så jeg begynte like greit med MME da på kvelden. Og da sover hun mellom 3 og 6 timer første gangen,og så får hun pupp med annenhver times mellomrom ellers på natta. Helt herlig å få sovet litt mer,har så mye mer energi og tålmodighet på dagen. Men også når han er 4 mndr som du sier,så går det jo an å gi han grøt før leggetid.

Vet at det for noen kan være ett nederlag å bruke MME,men MME henger mye lenger i enn MM,metthetsfølelsen varer lenger...

Jordmor sa også til meg,at en kunne prøve å gi vann i tillegg til pupp om kvelden før leggetid,har ikke prøvd selv,men kan jo si videre det hun sa til meg :-)

Annonse

Takk for alle svarene. Jeg prøvde mme i går kveld og resultatet var katastrofalt! Lille snuppis våknet etter 1 1/2 time og kastet opp noe helt forferdelig! Han ynket seg og kastet opp i en lang stund og alt og alle stinket av oppkast. Jeg syntes så synd på han og fikk veeeeldig dårlig samvittighet for at han hadde det så vondt. Så nå tar jeg ikke sjangsen på å gi han det igjen! Får heller pumpe på dagen og gi det til han på kvelden. Selv om det er noe pes....

Hei jeg vil tro at melk ikke er nok for han lengre.Han begynner jo å bli stor nå så da trenger han rett å slett mere mat. Gi han grøt i halv 6-6 tia å så når det er legge tid får han pupp. Jeg begynte med det da mi pia var 5-6 måneder for da begynte hun å våkne opp etter bare 2 timer å var i hjelsulten :) Det er jo veldig forskjellig fra unge til unge da, men etter det sov hun til i 3-4 tia før hun igjen blei sulten. Melk har du jo sikkert nok av, men det blir ikkje bedre av gji han mme som erstatning..

Det sies at man skal begynne med grøt (og ikke mme) hvis det ikke er nok mm, og babyen har passert fore mnd..

Når det gjelder øking hjalp det for meg å gå til homeopat (kombinasjon av homeopati og akupunktur). Jeg prøvde å øke og øke og øke på egen hånd i fire uker (fra fødselen), men det løsnet ikke før etter et besøk hos homeopat.. Har stor tro på det - hun kan sikkert også hjelpe deg med bedre energi i forhold til mangel på søvn og sånn..

20 min til to timer høres slitsomt ut! Her legger jeg snuppa ca 22, og da sover hun til 2-3. 15 uker i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...