Gå til innhold

Juni: samboeren er blitt spurt om han kan reise med jobben neste uke...


langevipper

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har idag 3 uker igjen til terminen, og samboeren er blitt spurt om han kan reise vekk med jobben fra tirsdag til fredag. Han har på den ene siden lyst til å reise for å tjene mer penger til ferien, men han vil ikke gå glipp av fødselen. Han vet ikke helt hva han skal si til sjefen sin og vi stusser begge på hva som er det riktige å gjøre. Jeg vil ikke gå igjennom fødselen uten han tilstede... må vel også nevne at det vil ta han 5 timer å kjøre hjem igjen fra der han skal, må også med ferge.

 

Som førstegangsfødende er nok sjansen stor for at jeg både vil gå over tiden og at fødselen vil ta mye lengre enn 5 timer, men det fins jo unntak...

 

Hva ville dere gjort?????

 

5 timer er vel ikke så langt unna...hmm nei jeg vet ikke hva jeg skal si til samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si. Tror nok jeg ville latt sambo reise hvis han har lyst til det. Deter jo sjeldent at en fødsel er over på fem timer så han rekker det nok. Og som førstegangsfødende er det jo større sjangser for at du går over enn føder før, men man vet jo aldri.

Vanskelig det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si du har et større dilemma enn hyttetur som du svarte meg på da... men du har jo tre uker igjen til termin....

 

det er sikkert helt greit at han drar bort nå, for i terminukene tenker jeg så hadde han jo ikke gjort det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

 

jeg har termin samme dag som det. har vært mye alene hele svangerskapet siden samboeren min har reist mye. selv om formen min er bra, og det ikke er noe jeg ikke klarer selv- ville jegnok helst sett at han ble hjemme. fordi jeg trenger han!! mental støtte!! jeg trenger en som kan være rundt meg og som jeg kan stelle og styre litt rundt..

 

mest sannsynlig vil jo han absolutt rekke fødselen hvis han rekker hjem på 5 timer.. min mann hadde vært nødt til å ta dette valget selv. men det er så vanvittig godt å ha noen hjemme på ettermiddagen/natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer skal på 20 års jubeleum, 9 dager før termin og blir borte hele den helga. Jeg er 3 gangsfødende og forje gang tok det to timer. Men har sagt at det er greit men at om jeg "kjenner noe på kroppen" så får han komme hjem fort som f..., vi har heller ikke barnevakt her i nærheten og jeg må vente 2-2 1/2 timer før svigermor kommer om ho slipp alt hu har i hendene å hiver seg i bilen. Han blir å bruke ca 5 timer hjem.

Blir en spennende tid, så håper egentlig nurket kommer før jeg ;) Eller rundt termin, for da får jeg jo kosa meg hjemme med barna aleine rett før søster kommer.

 

Du må nesten kjenne på formen og hva du mener. Å ta en avgjørelse sammen med samboeren din...

 

Går nok kjempe fint, 3 uker før er jo en del for første gangs men samtidig skjer det jo titt og ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett er det meeeeget tvilsomt at fødselen er over på så kort tid, da, og jeg har avtale med ei venninne som kommer og er sammen med meg til han kommer hjem i tilfelle noe skal skje.

 

Men du må uansett gjøre som DU føler for. Det er deg det dreier seg om i akkurat denne sammenhengen.

Lykke til med valgets kval! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La han reise! Hvertfall så sant ikke slimproppen har gått

eller noe annet som indikerer at fødselen snart er igang..

Du har tre uker igjen, og er førstegangsfødende, så jeg anser

sjangsen for at du skal føde allerede nå som liten. Og skulle

det hende- får du ringe ringe han opp med en gang, så rekker

han sikkert hjem i tide!

 

Har selv snart tre uker igjen, og både jeg og pappaen

har hver vår lille jobbreise vi har tenkt å gjennomføre

nærmeste uken- på hver vår kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann (og takk for sist!)

Min mann skal reise til Oslo med jobben et par dager i neste uke. Er ikke overbegeistret, men vi er enige om at han reiser. Føler jeg trenger ham rundt meg til hjelp mv, like mye som dersom fødsel skulle skje.

Satser på at det går bra.... Har mine foreldre i nærheten dersom noe skulle oppstå, og det er ikke så vanskelig å komme seg tilbake fra Oslo dersom fødsel kommer i gang.

 

Har første dag i permisjon i dag - må si det var etterlengtet når jeg virkelig kjenner på kroppen! Har ikke helt gått opp for meg at jeg skal være hjemme så lenge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist!

Jeg hadde nok latt ham reise om han vil. Men skjønner også at du helst vil ha ham i nærheten... Men samtidig er vel ikke 5 timer så forferdelig mye, eller? Alt tilsier jo egentlig at det skal ta litt lenger tid og at vi førstegangs ikke føder før tiden heller....

På den annen side er det jo lett for meg å si.... Min mann har allerede sagt i fra til jobben (kontor i Oslo - men også hjemmekontor) at han ikke vil reise (verken til Oslo eller andre steder) de neste ukene - men dette er jo noe han har funnet på helt av seg selv... (Tror han begynner å bli superstresset og bekymret for meg)

;o)

Lykke til uansett! Sees neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har sagt nei til all reising fremover.

Jeg har termin 29. juni, men man vet jo aldri... og mannen min ønsker ikke å gå glipp av fødselen eller la meg være alene hjemme hvis det skulle skje noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei førstefødt, 31 år, Bergen

 

Takk for sist:-)

Jeg er usikker på hva han kommer til å gjøre, men har sagt at jeg ikke har noe imot om han drar. Det hjalp å lese svarene fra alle sammen, fikk bekreftet hva jeg tenkte og ble mindre redd for at noe skal skje når han er vekke. Men jeg vet ikke helt hva han vil da. Virker ikke som han vil dra, men at problemet er heller at han ikke vil klare å si nei til sjefen.

 

Jeg har som deg familie i nærheten, så veldig bekymret for å være alene er jeg ikke. Det kan nå være enda 5 uker igjen til vi får treffe prinsessen vår...

 

Skal du også på treff neste torsdag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist Siri:-)

 

Ja, jeg kommer nok til å la han dra om han vil. Han har jo sagt ifra på jobben at han ikke vil dra noen steder den siste måneden før terminen, så jeg føler meg litt irritert for at de spør han når han har gitt beskjed på foran.

Men han tjener mer penger på å dra på reisejobber, og sier han ønsker å tjene litt ekstra til ferien. Men klarer alikevel ikke helt å bestemme seg. Jeg forstår jo godt at han blir lei av å bare jobbe i bergensområdet, det er nå heldigvis bare 3 uker til han begynner på ferien sin. Da får jeg ha han hjemme i 4 uker:-)

 

Gleder meg til bim-treff neste torsdag, vi sees da:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle svarene:-)

 

Føler meg mer sikker på at det kommer til å gå bra om han velger å dra, jeg har sagt til han at han kan bare reise. Og som flere av dere sier så er det mer sannsynlig at jeg vil gå over tiden og at fødselen vil vare lengre enn 5 timer.

 

Håper dere alle får en kjempe fin helg:-)

 

hmm hadde jeg hatt en hytte så hadde jeg dratt for helgen...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen:-)

 

Nå har han bestemt seg for å reise med jobben:-)

Ville jo selvsagt foretrukket om han hadde sagt nei, men jeg har egentlig ikke så mye imot det. Jeg har nå mine planer for neste uke med legebesøk, bim-treff, treffe andre venninner og middag hos min mor. Så de fire dagene kommer nok til å gå fort, blir kanskje litt deilig å få kunne sove litt lengre å slippe å våkne av vekkeklokken hans 6:10 og ligge å høre på den til 7....hehe... hmm tror jeg skal få det fint her jeg, så lenge prinsessen vår holder seg inni magen:-)

 

Takk igjen for gode råd:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...