Gå til innhold

Et litt ekkelt innlegg...

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere rakk/fikk klyster før fødsel. Det ble ikke nevnt da jeg kom inn. Hadde 5 cm åpning, og kraftige tette rier, så det hadde vel ikke vært så lett å få til. Men da kom det altså bæsj når jeg presset, noe jeg syntes var veldig flaut. Beklaga meg veldig, men fikk beskjed om at det var helt vanlig. Men det er klart at når valget står mellom å få ut ungen og ikke å bæsje, så velger man det første. Tror jeg drar på sykehuset litt tidligere neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5235500-et-litt-ekkelt-innlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde god tid da jeg kom på sykehuset, så jeg hadde fint hatt tid til å sette klyster. Men jeg fikk ikke noe tilbud om det, hadde sikkert fått det om jeg hadde spurt da.

Aner ikke om det kom noe ut når jeg lå og trykket jeg, men tviler på at jeg hadde brydd meg noe om det da. Men som du fikk beskjed om så er det vel veldig vanlig at det skjer, så jeg synes ikke du skal være flau over det nei.

De nektet meg klyster. Jeg ba om det langt inn i fødselen fordi jeg ikke hadde vært på do noen dager, men det fikk jeg ikke (sikkert fordi jeg var tilkoblet en masse ledninger). De sa også til meg at det var veldig vanlig og at de var vant til det, men jeg syntes allikvel at det var fryktelig flaut da jeg forsto at det kom mens jeg presset.

Annonse

De spurte meg om jeg ville ha det (jeg hadde tenkt å ta det på forhånd), men jeg var kommet i fødsel og hadde så vondt at jeg spurte om jeg måtte.. Da sa de at hvis jeg ikke hadde vært forstoppa under svangerskapet var det ikke mye vits i å ta det.. Så det ble ikke på meg, og tror nok selv at jeg presse ut både det ene og det andre, men brydde meg lite. Syns ikke det er flaut heller, dette opplever de hver dag. De er godt vante...=)

Jeg ba om det og fikk det heldigvis men selv om jeg viste at jeg hadde tømt tarmen spurte jeg etterpå om det hadde kommet noe. Hun sa nei.

Til hun over, hva har det med å være voken å gjøre å ikke bekymre seg for det?

Jeg er over 30 og som du ser var det noe jeg tenkte på selv om jeg hadde en lang og tung fødsel.

Fikk tilbud om det begge gangene, første gangen turte jeg ikke ta det, var 18år og visste ikke helt hva det var...

Denne gangen ble vi enige om at jeg ikke trengte det, hadde nok tømt magen på forhånd, var oppe på do 3 ganger natta før det starta.

Første fødselen ville jm sette kateter, noe som bare ga resultat i at jeg fikk en rift, urinblæra var tom. Men denne gangen tissa jeg veldig mye når jeg pressa. Syns ikke det var noe flaut, er vant til å se mye på jobben også, men kan forstå de som syns det er flaut! Men bare tenk på at jm er vant til å se det, de kommer ikke ti å huske deg for det altså!

Annonse

Jeg spurte etter klyster med en gang jeg kom opp fordi jeg måtte på do tidligere på dagen, men klarte ikke å tømme meg skikkelig pga riene..

Jordmoren sa det ikke var nødvendig og at det sikkert bare kjentes ut som om jeg måtte på do.. Spurte flere ganger, men fikk ikke.. Jordmoren sa også at dersom det skulle komme noe så ville jeg ikke merke det engang, for hun tørket det bort så fort det kom.. JEg kjente at det kom, men syns ikke det var flaut. Det er jo ganske naturlig da, pluss at jordmoren kunne bare ha det så godt når hun ikke ville gi meg klyster... hehe.. Må legge til at fostervannet gikk midt i fleisen på jordmoren, Hun skulle akkurat til å stikke hull på blæren da jeg fikk en pressri og da sprakk den midt i fleisen på henne.. Jeg ble ganske fortvilet og unnskyldte meg mange ganger, men hun bare lo det bort hun;D Bra hun hadde briller i det minste hihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...