Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jordmor mente for få dager siden at babyen min ligger i tverrleie. Jeg har fått innkalling til ultralyd nå til uka som kommer. De må da, hvis den ligger i tverrleie, se på om det kan lykkes å snu den. Morkaka mi ligger i posterior, så sjansen for at dette går bra uten at man kommer borti den, er veldig stor.

Men skal tro om babyen ligger i tverrleie ennå? Jeg håper den skal snu seg, men mon tro om den allerede har gjort det? Det kjennes nemlig ut som at magen min har "sunket", men kan det være tilfelle hvis babyen ligger i tverrleie fortsatt? Trodde faktisk det var det at babyen legger seg med hodet ned i bekkenet som gjør at magen "synker"? Håper noen kan svare meg, for nå orker jeg ikke flere masetelefoner til jordmor.

Ellers så sparker den både ned mot blæra og oppi ribbeina. Nok et tegn på at den ikke ligger i tverrleie? Nei, jeg vet ikke, men jeg HÅPER å slippe keisersnitt. Har nemlig født to ganger på vanlig måte, så dette med vanlig fødsel har jeg jo både kunnskap og erfaring med.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5235477-tverrleie-med-mere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette er jeg ingen ekspert på, men det at du kjenner spark /kick både ned og opp må vel tyde på at babyen ligger med hodet ned?

Av og til har magen min blitt veldig bred, og da ser det ut som om ryggen ligger på tvers under navlen.. uten at jeg vet om det er fordi hun har ligget på tvers. Nå kjenner jeg for det meste ryggen på høyre side, spark opp, litt dytting ned og hikking nede på høyre side, og på forrige kontroll lå lillemor med hodet ned.

Hei på deg

Jeg har baby som ligger i tverrleie, kjenner spark både oppe og nede. Du sier ikke hvor langt du er på vei, men siden du er tredje gangs fødende så er det jo stor sannsynlighet for at babyen snur seg. Jeg er andre gangs og venter om 24 dager, men regner med at den snur seg. Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...