Gjest Skrevet 2. juni 2006 #1 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei Jeg lurer på om det er noen som har termin omtrent samtidig som meg? Jeg har nettopp hatt en stooor kopp kaffe latte og kan ikke si jeg har noen graviditetstegn utover litt småmurringer histen og pisten.. Syns dette er utrolig spennende siden det er 1. gang jeg er gravid. Har begynt å ta omega3 og folat... når tenker dere å fortelle at dere er gravid til foreldrene (mor) deres? Jeg lurer på om jeg skal fortelle det allerede nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 2. juni 2006 #2 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har vel også termin i de dager hvis alt går som det skal (*krysse fingre...*) Forteller det til mamma i morgen, jeg, mammajente som jeg er, men tror nok ikke hun blir så veldig overrasket. Er skikkelig kvalm om morgenen denne uken hvis jeg ikke får i meg mat fort nok og merker at jeg må spise oftere enn vanlig, ikke direkte overrasket siden det var akkurat det samme sist. Latte hørtes nydelig ut, traktekaffen her på jobb har smakt mugg hele uka:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2006 #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Du kan sikkert si det til dine og hans foreldre. Men dere bør vente med å fortelle det til venner. Jeg personlig synes det er for tidlig og si det til venner når du bare er 5+5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttebebi19.01.07 C") Skrevet 2. juni 2006 #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har termin 23/1-06 og er 6+5 i dag. Jeg fortalte det til mamma og søstrene mine, men ikke til fler. Det er så vondt å måtte gi kontra beskjed hvis det går den gale veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 2. juni 2006 #5 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg er 5+4 og har termin 31 januar ifølge babyverden. Syns termin blir så forskjellig rundt omkring..Og i en bok jeg har, står det 28 januar:)... Men fikk iallefall 31 jan hos legen og...inntil videre....Frem til UL.... Men jeg har ekstra sterke "mensmurringer", ømme pupper, trøtt, og lite matlyst... Mer og mer uggen/kvalm for hver dag, men ikke kastet opp..Gudskjelov... Vi har fortalt det til familie og venner... Det er ingen hemlighet lenger...Og skulle det gå galt, så vet de iallefall at vi har VÆRT gravide, og at de da ikke maser på oss om vi ikke snart skal ha barn. Da vet de om situasjonen og kan forholde seg til den. Og går det riktige veien(så klart), så er de glade for at de har kunnet glede seg sammen med oss fra "første" stund... Lykke til alle sammen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassi 3 gull Skrevet 2. juni 2006 #6 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei dere! Det med når man skal fortelle er en veldig individuell vurdering. Jeg og mannen min snakket litt om det og grublet litt på hvorfor det vi er så oppsatt på disse 12 ukene... Vi opplevde å miste et barn i mars, i uke 7. Exu så jeg måtte operere bort en eggleder. Dette var veldig tungt for oss, og det ble faktisk tyngre av å ikke ha noen å snakke med av de nærmeste (vi hadde da bestemt oss for å vente med å fortelle dette). Til slutt ble det til at vi måtte meddele den triste nyheten (jeg var sykemeldt og vi har en datter som vi måtte ha pass til når jeg var innlagt), og da selvsagt før vi en gang fikk fortalt den glade nyheten om at vi var gravide. Jeg syntes det var veldig godt å ha noen av mine nærmeste å snakke med, familie og mine nærmeste venner. Jeg var borte fra jobb en del og litt deppa og da var det greit at de visste hvorfor. Vi fikk også mye støtte og oppmuntring som vi satte stor pris på. Heldigvis gikk det ikke lang tid og vi er 5+2 nå, men har allerede fortalt det til foreldrene våre. De vil likevel få vite det om noe skulle gå galt. Så, vi har funnet ut at for vår del er det godt å fortelle det når det faller seg naturlig, og det ble tidlig til nærmeste familie... Men jeg skal jo også være enig i at det er jo litt artig da, å ha en hemmelighet som ingen andre vet om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #7 Del Skrevet 2. juni 2006 Heisann Vi har termin 290107. Så vi er ikke så langt unna din termin. :-) Både jeg og samboeren min gleder oss masse. Han er kjempesøt, leser alt han kommer over for å være "klar" og er kjempeomtenksom. Moro å være gravid da.. :-) Vi har ikke fortalt det til noen av foreldrene våre enda. Men vi fortalte det til bestevennen vår som var på besøk midt oppi verste dobesøkene. Så vi måtte forklare. Men vi tenkte å fortelle det til de respektive om en ukes eller par ukers tid. Om du har lyst og føler for det syns jeg du skal si det! :-) Fint å ha noen å glede seg med. :-) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 2. juni 2006 #8 Del Skrevet 2. juni 2006 prøv å rense traktern.. husk at gravide skal holde seg unna mugg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #9 Del Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk til alle for svar. Ja jeg tenker jeg skal si det til mor i morgen og så skal jeg si det til svigermor. De går ikke videre med det. Tror også at om det går galt, er det godt å ha de som vet hva jeg har gått gjennom rundt meg, så er de iallefall mer følsomme og forsiktige med hva de sier og gjør... Har kjøpt GraVitamin nå og tatt en av de.. (skal tas 1 til dagen de første 3 mndr.) Ellers så er stemningen mellom meg og mannen min helt morsom. Vi smiler lurt til hverandre og føler oss så heldige hi hi.. fikk levert 5 lange roser på døren oxo. Dette må jo bare gå bra for oss alle!!! Ja, og kaffetrakter skal ikke brukes.. hehe.. jeg kjører presskanne med espresso (yummi, yummi) Lykke til til alle sammen!! Ps skal til legen den 20. hva med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til to herlige gutter Skrevet 2. juni 2006 #10 Del Skrevet 2. juni 2006 jeg er 6+2 har termin 26januar.. skal si det er forskjell på utregning av terminen rundt om, men hvem bryr seg om det når vi endelig er blitt gravide? :-) jeg skal til lege 14juni.. eller rettere sagt til jordmor for legen hadde helt fullt.. men gleder meg hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå