Tre små & mammaen Skrevet 2. juni 2006 #1 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg og min lille skal snart på butikken og kjøpe lasagne- plater og loff:o) Ja i dag skal vi ha lasagne med salat og pariserloff til middag. Jeg gleeeeeder meg såååå til middag i dag ja:-) Er så lenge siden vi spiste det sist ) Dere da? Noe spennede til middag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 2. juni 2006 #2 Del Skrevet 2. juni 2006 Det er godt! I dag skal vi ha kylling fajitas. Det er og nam-nam...HVis du vil vite resten av helgen så er det reker og blåskjell i morgen og grillet indrefillet av svin på søndag. Jada...vi er matfikserte, elsker å planlegge, lage og spise mat både gubben og jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Grillet indrefilet av svin skal vi ha på søndagen også ) Imorgen blir det hjemmelaget pizza:-) SULTEN ble jeg nå ja:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 2. juni 2006 #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Hmmmm.... Nå får jeg helt dårlig samvittighet her. Kan ikke fordra å lage mat. No har vi hatt middag tre dager på rad (fleskepannekaker, kyllingwook i sursøt saus og spagetti med tomatsaus på glass) så i dag tenkte eg at vi bare skulle ha en grandiosa. (Mathias Emil får middagsglass nesten hver dag) Får skikkelig middag hos svigers et par ganger i uken. Men ser jeg må skjerpe meg!! Si det er fler som er som meg da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frida♥ Skrevet 2. juni 2006 #5 Del Skrevet 2. juni 2006 Nå er jo denne helga ekstra lang, blir altså mange middager å planlegge. I dag er det fredag, da forlanger jentene taco, men siden vi er ganske lei det nå, tror jeg det må bli noe annet. (slem mamma det tenker jeg...) Jeg er veldig glad i å lage mat og lager i grunnen mye forskjellig, men nå klarer jeg ikke tenke på stort annet enn ferie og planlegging rundt det, så det blir enkle middagen hele helga. Blir det fint vær skal vi grille iallefall og så skal jeg hente noen ideer fra dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 2. juni 2006 På slike "gidder ikke lage noe vanskelig middag*- dager, så 1. koker jeg pasta ,2. skjærer opp pølse i treninger eller en boks med picnikk skinke. 3.Skyller frosne brokkoli buketter i varmt vann, 4.skjærer opp en vårløk 5 Så hiver jeg det i en lasagneform og har i ca 7,5 dl med hjemmelaget bechamel saus ( tar ti min å lage) 6. Blander det godt og har over masse ost. 7. slenger det så inn i ovnen på 225 grader til osten er gyllen brun:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 2. juni 2006 krydder må man jo ha da;-) Og hvitløk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hijo Skrevet 2. juni 2006 #8 Del Skrevet 2. juni 2006 Det hørtes veldig godt ut, to små & mammaen! Kan tenke meg å prøve den i dag.. Du skulle ikke tilfeldigvis ha oppskriften i nærheten på din hjemmelagete bechamelsaus? ( har aldri hatt en hjemmelaget variant før) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei hijo:-) Jeg lager den omtrent slik som dette: Bechamel saus lages ved at man smelter smør i en gryte og rører inn hvetemel. (stort sett i forholdet 45/65) Du får da en lys roux. Spe med kokende melk. Spe i litt om gangen og la sausen koke opp mellom hver speeing. Rør godt hele tiden. Mengde melk avhenger av tykkelsen du ønsker, men som regel skal en bechamel være en forholdsvis tykk saus. Som regel smakes den til med salt, pepper og evt. muskatt. (matogdrikke.no) Jeg bruker å ha i ca 3 ss smør og 3 ss hvetemel og 7,5 dl -10 dl melk. Har evt i litt mer smør og melk.. og så det beste. Revet ost i... Du bestemmer hvor tykk du vil ha den.. Ikke noe hokus pokus, men godt ;O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hijo Skrevet 2. juni 2006 #10 Del Skrevet 2. juni 2006 Tuusen takk for at du tok deg tid til å skrive ned oppskriften, to små og mammaen! Gleder meg til å prøve den ut i praksis...forhåpentligvis med stort hell; ) Ha en strålende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 2. juni 2006 #11 Del Skrevet 2. juni 2006 hvit saus med andre ord?? Har aldri hørt om den bechamel sausen før... hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå