Gå til innhold

KMB!

HMS *endelig mamma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen HMS

De gode nyhetene er:

Babyen levde og hadde vokst det den skulle. Hun mente at navlestrengen ikke var festet i hjørnet av morkaken, men flere cm lengre inn (men alikevel ikke helt sentralt)!

Men:

Men alltid skal det være noe! Moren min sier at jeg blir undersøkt alt for godt, og jeg lurer på om det kan være noe i det! Riksen hadde unlatt å informere oss, men informert A-hus desto mer om at jeg har en slags "cord" snor i fostersekken. Hvis barnet vikler seg inn i den kan den bli skadet. Den var ikke viklet inn nå, og eksperten de tilkalte mente at snoren ikke var sammenhengende (godt tegn) og at uansett var barnet ikke viklet inn i den nå. Men han var jo så hyggelig å informere om at hvis barnet først viklet seg inn var det ingenting de kunne gjøre! Jeg skal bare følges opp!

Blodgjennomstrømning i morkaken og til babyen var normal, men så begynte hun å si at blodårene som gikk til livmoren så ut som de som har svangerskapsforgiftning. Da fikk jeg egentlig nok! Jeg sa at det har jeg jo ikke, og jeg orket ikke å spørre mer om det!

Ny kontroll om 3 uker! Når kan jeg egentlig slappe av!!

Hei KMB!

Så flott at alt står bra til med babyen!! Fokuser på det, og ikke på alt som KAN skje, men som vitterlig ikke trenger å skje! :-) (Har visse problemer på det området selv, må jeg innrømme. Har måttet slutte å lese om alt, ble jo overnervøs av det!)

Tror nesten jeg er til dels er enig med moren din, jeg. Men sånn er det i dag. De kan finne ut det utroligste og vi krever å få vite alt, så vi får vel ta på oss litt av skylda for at det har blitt sånn vi også.

Nei, egentlig like greit å ikke vite alt!

Selv hadde jeg en grusom dag i går. Skulle til å ordne meg lunsj, puttet to skiver i brødrister'n og tok en tissepause mens skivene ble ferdige. I trusa var det blod!!!!!!!!! Jeg ble helt iskald av redsel. Heldigvis for meg blir jeg ganske rolig og klartenkt når jeg blir redd, så jeg tenkte som så at det ikke var mye blod, det var ikke friskt, jeg hadde ikke vondt og at dette faktisk kunne være helt uskyldig. Allikevel bestemte jeg meg for å ta en dusj og ordne meg før jeg tok en tlf. til legen, i tilfelle han ville ha meg på kontroll. Legen var jo veldig positiv og sa at det han hadde sett på onsdag ikke gjorde at han var nevneverdig bekymret over en liten blødning. Men han ville gjerne ta en titt på meg, "for at jeg skulle kunne nyte pinsen", som han sa. :-) Dessverre hadde han ikke mulighet før på kvelden, så det ble en laaaaang dag inntil jeg kunne sette meg i bilen og dra.

Alt var bra med "lille-Knøtt". Hjertet slo fint og den hadde vokst hele 3mm siden onsdag. :-)) Gyn. kunne se en liten blodansamling utenfor livmorhalsen, men ingenting å bekymre seg over, mente han. Sannsynligvis har ikke kroppen helt fattet at den er gravid (akkurat som hodet..hihi), og prøver å sette igang en mens. Det får den bare fortsette med, så lenge "lille-Knøtt" der inne har det bra! :-))

Var så lettet etter legebesøket at vi ilte innom en lokal hamburgersjappe på vei hjem. Sikkert ikke helt sunt, men en gang sånn innimellom går det sikkert greit.

Ha en fin pinse om du stikker innom og leser! Og igjen, så glad for at det står bra til med babyen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...