Gå til innhold

så vondt i hodet...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..jeg er min 18 uke og har slitt med hodepine i flere uker nå...minst 3 uker..Legen min sier at det er normalt "du skal ha litt vondt her og der" men seriøst..gjør så vondt at jeg ikke kan gå på jobb,jeg ser prikker for meg av og til og blir svimmel,er dette virkelig normalt?har ellers ikke hatt noen plager i svangerskapet.Jeg mangler ingenting og har et høyt jernlager..men vil ikke gå til han igen når han ikke tar meg seriøst,noen råd om hva jeg kan gjøre?

takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5234510-s%C3%A5-vondt-i-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, høres ikke bra ut. Jeg har også vært plaget med litt hodepine i svangerskapet, men det har som regel gått over og ikke vært så plagsomt som det du har. Synes det er rart hvis legen ikke engang vil ta prøver av deg for å sjekke for eks. blodtrykk eller andre ting - tilfelle det er noe som kan gjøres?! Eneste jeg hadde gjort selv var å drikke masse masse vann, og ta det med ro når det er som verst. Men det har du sikkert prøvd. Vel - lykke til, håper du blir bedre snart :-)

Du må få målt blodtrykket ditt og sjekket urinen og Hb-verdien din (du kan godt ha et bra jernlager, men lav Hb, eller omvendt). Du skal ikke gå rundt å ha SÅ vondt i hodet. Gå til jordmor i steden for legen hvis legen ikke tar deg seriøst.

Har også gått med dundrende hodepine, fikk målt blodtrykket, og det var litt lavt. Og jm sa at det var forklaringen.. Det var ikke veldig lavt, 100/60 men tydeligvis nok til å gjøre ting ugreie

en mnd etter sjekket jeg igjen, og da var det 110/70 og hodepinen var nesten borte..

Annonse

Jeg har også slitt med kraftig hodepine og migrene store deler av svangerskapet så langt. Er nå 18+3. Det som har hjulpet for meg er 50% sykmelding en periode (stress har mye å si), akupunktur og homeopati. Men råd nr 1 er VANN, og mye vann. Gå og ta små slurker hele tiden gjennom dagen. Jeg har også hatt lavt blodtrykk så jeg lurer på om det kan ha en påvirkning også. Er helt fin nå ihvertfall, og det er fantastisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...