Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Ser det har vært mye snakk om revning ved fødsel. Jeg har fått høre at man burde smøre seg med kobbersalve rundt skjede åpningen og bakover. Samtidig det gjøres ba jordmor (kan være en jobb for mannen) oss stikke 2 fingre inn i skjeden og trekke bakover mot rumpen til det gjør vondt. Hun kalte det skjede gymnastikk. Gjør dette hver dag de siste 6 ukene, så revner dere ikke. Vel, det var bare ett tips. Jeg har ihvertfall tenkt å prøve.
fanta free Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 hehe da får jeg sette gubben til å smøre, rive og slite i kveld da;) jeg på alle fire og han bak, syns jeg ser synet hehehe
A4 Husmor.... Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Jeg prøvde kobbersalve med førstemann, men det var litt ekkel konsistens og farge. Denne gang har jeg fått anbefalt mandelolje. Denne synes jeg er mye mer "delikat" enn kobbersalven
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 funka kobbersalven da, sommermage??
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. juni 2006 #6 Skrevet 3. juni 2006 Jeg nevnte kobbersalve for jordmor og hun så rart på meg. Dette var tydeligvis noe de anbefalte mye før, men nå er det kommet så mange andre gode produkter på markedet. Kobbersalven kan sette farge i undertøyet og den fargen går ikke bort... hun mente det var bedre å bruke Wedela oljen fra helsekosten.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #7 Skrevet 3. juni 2006 weleda fødselsforberedende olje skal visstnok inneholde kobber og e vit som er bra for elastisiteten......
Lis67 Skrevet 3. juni 2006 #8 Skrevet 3. juni 2006 Jeg har brukt kobbersalven fra Wedela i tre svangerskap. Har ikke revnet under fødselene. Min erfaring er at den ikke setter varig misfarge på undertøyet, men så vasker jeg bomullstrusene mine på 90 grader nå under svangerskapet pga soppinfeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå