Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg slet sånn med ammingen i starten at da vi endelig fikk det til, så ble det fullamming leeenge. Vel og bra, det, men nå har jeg et kjempeproblem fordi hun nekter å drikke noe annet enn pupp. Hun drakk masse flaskemelk da vi slet med betennelser, men etter 4 mnd med kun pupp, vil hun som sagt ikke ha noe annet. Jeg har prøvd det meste, kopper, flasker, vann, fruktjuice, NAN etc, hun bare nekter og fekter det unna. Nå pupper jeg 3-4 ganger i døgnet, og lager tynn velling slik at hun får litt væske.

Jeg prøver å trappe ned ammingen fordi jeg skal i jobb om ett par mnd, og pappa skal være hjemme, og han må jo gi henne drikke. Hva trenger de av væske, og hva skal jeg gjøre? Noen som vet, og har erfaringer, tror dere det vil det rette seg etterhvert?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5233549-drikke-til-baby-7-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv ulike tåteflaskesmukker (ulike modeller/fasonger).

Noen babyer tar den ene type smukk, mens andre babyer noe helt annet.

Når dere gir med flaske, så vær veldig rolige selv og gjerne nynn litt til baby osv, slik at baby roer seg.

Og går det ikke på første forsøk, så ta pause 10 min og prøv igjen og igjen. Verdt mye strev en periode til det løsner.

(Lunket mme hoder seg på flasken etter varming inntil 1 time uten problem, så bare bruk god tid og prøv masse med hver melkeflaske.

Lykke til!

Da jeg startet med fast føde merket jeg også ganske kjapt at han ikke lenger syntes det var noe stas med flaske. Ikke til å drikke av i hvert fall - likte jo å leke med den da :) Tutekopp funket så lenge det var sviskesaft på, men ikke vann.

Det som slo an her var sånn vannflaske med sportscap, Imsdal eller Olden. Han har drukket så utrolig mye vann etter at jeg begynte med den. Først dryppet jeg bare litt i munnen på ham, men det tok ikke lange tiden før han selv ville sutte på den. Går an å åpne tuten bare bittelitt, slik at det ikke renner ut vann.

Så det har vært redningen her.

Men jeg ammer enda så mye som han vil. Men det har iblant gått opp mot 6-8 timer mellom ammingene på dag, og han er slett ikke alltid interessert. Siden jenten din er veldig interessert i pupp vil det kanskje bli en overgang for henne når du begynner å jobbe, men jeg regner med du ikke har tenkt til å kutte puppen helt? Kanskje hun i starten vil prøve å kompensere ved å kreve pupp om natten, f.eks. (hvis ikke hun enda nattammer?) - men hun vil kanskje fort skjønne at puppen ikke er tilgjengelig når det er pappaen som er hjemme? Og dermed drikke det hun får tilbudt?

Forresten så har min hatt barnevakt et par ganger etter at han "sluttet" å like flasken. Og da har barnevakten sagt at han har drukket som en helt, dvs. tøyset litt med flasken med en gang, men så skjønt tegningen og drukket. Så det kan jo være at når pappaen skal mate så tar hun det hun får servert uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...