Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han er blitt en kjempebaby, pjokken vår som kom til verden for 6 uker siden. Han var 3670 gram ved fødsel og har lagt på seg i gjennomsnitt 460 gram i uka til nå. Er nå godt over 6 kg og har strekt seg enormt i tillegg. Str 62 i body er i knappeste laget.

Han er veldig glupsk, spiser meget ofte og får kun mm.

Når jeg ser på bilder av ham fra den første uka virker han så fremmed, han var jo liten baby så kort tid;) Blir nesten litt sentimental jeg da. Men du verden så glad jeg er for at han tar til seg næring og er så frisk og nydelig som han er!

Bare undres på om det finnes flere slike? Forstår ikke hva denne enorme vektøkningen skyldes. Broren la på seg langt over gjennomsnittet han og de første mnd, men junior slår han som bare det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5233450-utrolig-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikkei jente som veide 3640 da ho ble født. på 6 ukers kontrollen veide hun 5000, og nå to uker etter veier hun 5800. skjønner ikke hvordan det går ann, men hun får også kun morsmelk. tror bare noen er sånn. var selv god å rund som baby, samme var faren også. men synes hun er skjønn jeg:)

Hi, hi! Det er jo godt da de legger på seg.

Gutten min var 2800g og 47cm ved fødselen. På 6 ukers kontrollen var han 4900g og 53cm. Nå var han jo liten ved fødselen men jammen blev han stor fort. På helsestasjonen spurte de hva jeg gav han og da jeg sa at han får mm så smilte de godt. De sa at det er godt at han legger på seg og at så lenge det er mm er det ikke farlig eller dumt.

Det betyr bare at du har god og næringsrik melk.

Gutten min la meg seg mye frem til han var rundt 5 mnd og begynte å bevege seg litt mer. Du skulle ha sett vektkurven. Den gikk rett opp!!!

Kjenner flere babyer som var/er sånn. Du har nok rikelig med feit og fin melk til gutten din, og det skal du bare være glad for. Når han begynner å gå, og blir mere aktiv så renner mm-fettet av, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jenta mi la ikke på seg i det hele tatt, så måtte begynne med mme tillegg tidlig. Er bare tull det som sies om at all melk er like næringsrik.

Annonse

Samme her! Junior la på seg 4-500 g per uke den første tiden. På 6-ukers kontrollen var 60 cm!!! og 5790 g!!! Som nyfødt var målene 3470 og 50 cm... SÅ han vokste ja det kan trygt sies! Fikk kun mm. Er nå nesten 3 mnd og veier godt og vel 7 kg. SÅ vektoppgangen har ikke fortsatt i samme tempo, heldigvis he he. Da måtte vi vært to på å få han ut av senga, he he! Må legge til at han er en våken og aktiv gutt som stråler som en sol dagen lang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...