Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det anbefales å vente til barnet er 6 mnd hvis vektøkningen er grei. Tidligst ved 4 mnd, men kontakt helsestasjon før du bestemmer deg for det. Hvis barnet er rundt 5 mnd og vil stadig ha pupp både dag og natt, hadde jeg startet med smaksprøver av grøt. Det vil ta 2-3 uker å komme opp i full porsjon.

Hvor gammelt er barnet ditt?

...hvorfor skal man kontakte hs før man gir grøt egentlig?? Er jo ikke som om de skal "godkjenne" at man begynner å gi grøt?

Jeg har en snill og god helsesøster jeg altså, men særlig konstruktive råd og tips har jeg aldri fått der. Stoler vel så mye på ting jeg leser i bøker/artikler og på min egen intuisjon i grunnen :)

Nettopp der jeg har det fra. Bøker og artikler. Der står det at man bør kontakte helsestasjonen før man starter med grøt. Om ikke annet for å veie og måle :)

Vi som mammaer som bestemmer, men helsestasjon har vel en viss peiling på hva som bør anbefales til hvert enkelt barn.

Anonym over.

Ja så klart. Men råd tar jo man imot. Og siden du spurte så kan du jo ikke være helt sikker heller. Hvor gammel er barnet ditt da? Og har det bra vektøkning?

Noen ønsker å starte med grøt bare fordi mammaene synes det blir gøy å se på. Det blir for dumt! Mener ikke at du er en av dem så klart :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...