Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært her for litt over et år siden, da var jeg gravid. Det gikk ikke så bra, og jeg måtte fjerne en eggleder. Etter masse om og men har jeg nå endelig kommet i gang med prøverørbehandling.

Begynte med Synarela nesespray i går. 2 ganger om dagen i hvert nesebord. I dag, når jeg skulle ta kveldssprayen, har jeg funnet ut at jeg har vært litt i tåka til morgenen i dag, og glemt å ta av toppen på nesesprayen, slik at morgendosen i dag, har jeg ikke fått i meg. Hvilken innvirkning kan dette ha? Noen som er like trøtt om morgenen som meg? :o)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5233062-nesespray-litt-misforst%C3%A5else/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar!

Jeg ringer klinikken i morgen - hadde tenkt det uansett.. Men tenkte hvis det var noen her som var like i tåka som meg... men det skal vel mye til... *ler*

Er litt lite erfaren her, så vet ikke helt hvor nøyaktig det er. Jeg bruker aldri nesespray til vanlig, så derfor litt klønete start.. hihi...

Vet du forresten om det MÅ være 12 timer mellom sprayene? Har ferie denne uka, så da er jo rutinene litt annerledes enn jobbe-uker..

Takker så mye for svar!

Hei sølvi31,

Tror ikke det er krise om du glemte en dose, men flere går nok ikke. Her må det skjerpings til jenta mi :-)

Det er veldig vikig at du tar sprayen med 12 timers mellomrom. Dette er jo hormoner, som skal virke mest mulig bra. Jeg tok også synarela, bare jeg tok tre ganger daglig, kl 8, 15, 22. Dette var jeg svært nøye på. Litt trøttende i helgen da jeg måtte opp kl 8 for å spraye, men heller det, enn å ikke bli skikkelig nedregulert, og risikere et forsøk som går rett i dass.

Dette er noen uker siden. Er idag ruger på 7. dagen, til to bittesmå egg, som jeg håper klorer seg fast begge to.

Du har masse spennende å se frem til.

Når det gjelder bivirkninger av spray og sprøyter (gokk på gonal-f) hadde jeg fint lite og ingenting. Litt hodepine. Er du like heldig, skal dette gå bra!!

Sikkert viktig å ta på de rette klokkeslettene, men vet også om noen som har hatt dette problemet tidligere som har blitt anbefalt å ta et eller to ekstra spray senere dersom de har glemt tidligere på dag eller tvilt på at dosen har blitt rett ved ordinær spraying. NOen ganger kan jo spraytuten slå seg vrang selv hvor punktlig du er. Bedre med litt for mange spray enn for få, dette har flere her blitt anbefalt av legene sine.Tviler du på at du har fått i deg nok - ta et ekstra spray!

Mange klinikker vil jo at man skal ta en blodprøve for å kontrollere at nedreguleringen har gått bra, og dersom du hører til en av disse er det jo en ekstra sikkerhet. De gir beskjed om nedreguleringen ikke er som den skal. Ta hormonregimet ditt alvorlig, men ingen grunn til å bekymre seg for mye!

Ønsker deg masse lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...