Gå til innhold

April: går alle aprilbebiser?

barbamamsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Natalie går! Men nyyyyt det når de krabber! Hun er så rask at det er umuuulig å snu ryggen til vettu!

Nei.. greit å ha de litt trege av og til! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke forestille meg at alle aprilbabyene går ennå, det ville jo vært helt eksepsjonelt! Lillegutt holder seg fast i oss eller møbler eller hva som helst, men å gå alene? Nei, foreløpig er krabbing tingen.

I et innlegg for etpar måneder siden, tippet jeg at han er ca 14 måneder når han begynner å gå. Det tror jeg fremdeles (han er 13 måneder nå), men jeg kan jo ta feil. Selv var jeg 16 måneder da jeg begynte å gå, og storesøster var 18 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke her i huset heller enda.. Men står 1-2 sek på egen hånd og det er framskritt!

På ett års kontrollen sa legen at han fortsatt har griperefleksen i tærne, og så lenge den er der, kan de ikke lære å gå.. Men hvordan kan jeg sjekke om den fortsatt er der? Det er vel noe med å kile han under tærne så skal han sprike eller krølle tærne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krabbing her og! Går hvis hun kan støtte seg til noe -men ikke gåbilen..den er hun redd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius går rundt bordet, men han er ikke i nærheten av å gå selv nei. Det kommer når det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ada går ikke rundt bordet heller, reiser seg opp på knær og innimellom videre opp. men storesøster var 16 mnd så jeg tenkte ikke å stresse med det, hadde bare vært litt gøy om hun gikk til bryllupet vårt i sommer;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, går ikkje her.

Han reiser seg opp etter ting, og går når han held seg med ei hand. Han står i nokre sekunder åleine, heilt til han kjem på kva han gjer, og setter seg ned på rumpa.

Men han klatrar!!! Opp på kjøkken stolar, opp i tripp-trappen, (klarer ikkje å sette seg oppi endå)...og detter ned :-(

Trøst deg med at det er viktig at dei lærer å krabbe, og godt for kroppen deira og krabbe lenge. las i F&B at barna våre var The-non-crabbing-generation fordi foreldra var for lite flinke til å legge ungane på magen...Krabbing er viktig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri begynte å gå fredag den 19 mai og nå er det full farrt på henne hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min går hvis han har noe å holde seg i,men går ikke alene.Står i noen sek. alene,men setter seg ned på rompa igjen når han opdager det hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har gått siden han var 10,5 mnd:) så her gåes det og springes for fult=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexandra begynte å gå 8 mars.. 9 dager før hun ble 13 mnd.. og nå springer hun snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fotgjenger her enda heller. Hun står noen sek alene, men setter seg ned på rompa når hun skal bortover. Går fint når hun holder seg i ting osv, men er ikke tøff nok til å prøve på egenhånd enda.

Hun har aldri krabbet heller. Her er det kun rompeaking. Men fytti så fort det går alikevel...*smile*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også rompeaking - eller romperacing!

Fra 17.mai hadde hun gå- og ståstreik. Hun nekta å stå eller gå hvis vi satte henne ned, lurer på om hun var blitt skremt av noe... Det varte en ukes tid, så begynte hun å reise seg igjen, men bare hvis hun fikk gjøre det selv. Men i mellomtiden fikk hun ikke sitte på rumpa, vi la henne på magen for å stimulere krabbing, og det hjalp jo på en måte - nå klatrer hun opp hele trappa fra 1. til 2. etg., og legger vi henne på magen er hun opp på rompa på et blunk.

Men vi har all verdens tid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria går langs med bord og sofa, men setter seg ned så snart hun mistenker oss for å ville ha henne til å stå alene. Går raskt bortover hvis hun holder seg i oss, men tror det blir en stund til hun går selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krølle trodde jeg det var, når man trykker dem under foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken like før 1 års dagen sin tok Tarald sine første skritt alene, men det var ikke før 19. mai han gikk skikkelig.

Nå tre uker etter småløper han, med variert hell selvfølgelig-spesielt når han er trøtt og sliten; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...