Gå til innhold

Noen her inne som har ergo bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som her inne som har ergo bæresele? Har bestilt på nett og derfor lurer jeg på om dere er fornøyde med den og om den er enkel å bruke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Jeg har den! Er veldig fornøyd. Bruker den stort sett hver dag, og lillegutt er 17 måneder. Den er veldig enkel å bruke. Hvor gammel er barnet ditt??

Skrevet

Jeg har også, og jeg er ikke så fornøyd. Den er ok når den først er på og baby sitter bra, men min gutt på åtte mnd vil ikke sitte foran og han blir fort utålmodig bak. Dessuten er jeg avhengig av en annen til å sette han der, og til å holde et øye med han bak der. Jeg har ikke klart å feste den så han sitter på hofta, og jeg synes den er for tungvinn og ta av og på. Skal sies at jeg bare har erfaring med helt ny superenkel Babybjørn fra før, og at hele poenget med å kjøpe Ergo'n var at ting skulle gå lettere så jeg har ikke giddet å bruke flere dager med gråtende baby for 'å lære' meg den......

Jeg vurderer hvertfall å selge min, for den er såpass tungvinn at jeg ikke gidder å bruke den og heller tar han på armen (slitsomt) eller bruker trille hvis jeg skal en kjapp tur ut.......

Skrevet

Snuppen er 10 mnd, delte meninger ser jeg, venter spent på å få prøvet den, håper den ikke er sååå tungvint da.....:o)

Skrevet

vi bruker vår hver dag...det har vi gjort siden dag en. men jeg bruker ikke vogn da.

du kan få veiledning ang. all bæring på

http://www.tettinntil.com

en må være tålmodig med alle bæredingser...finne teknikken.

jeg har ham på ryggen nu...men hadde ham på magen første tiden...

om en beveger seg liker nesten alle barn å bli båret!

jeg har sjal og meitai også jeg da!

lykke til!

Skrevet

Jeg har selen, småen er 4 mnd. Har kun brukt den på magen, og synes den har vært fin! Har ikke erfaring med andre seler, men jeg har en stor gutt på 8 kg, og likevel har jeg ikke syntes det har vært særlig tungt å bære han. Hvis han ikke er sulten sovner han stort sett alltid.

Men, gleder meg til å kunne bruke den på ryggen snart, regner med det blir litt lettere å bære da. Jeg kjøpte den med den innstillingen at det kanskje må til litt øvelse (og skriking?) til, spesielt for å lære å få den på ryggen alene. Så jeg er spent jeg også, men har stor tro på å kunne bruke den som en lettvint bæremeis!

Skrevet

bruker den til begge mine barn.de er 5 mnd og 2 år.liker den veldig godt,men vil gjerne ha en mei tai for varme sommerdager og til innebruk.

Skrevet

Vi har prøvd det meste av bæreseler og Ergo er favoritten. Knøttet er 7 måneder og vi bruker den kun på magen foreløpig.

De som er vant med Babybjørn liker kanskje ikke så godt åsitte med ansiktet vendt innover? Her har det iallefall ikke vært noe problem.

Et pluss er også at den er mye bedre for ryggen (min altså), siden du bærer mest på hoftene.

Skrevet

det aller viktigste er at den er bra for hoftene og ryggen til barnet...og det er ikke babybjørn..

jeg har også båret en 5 åring oppi vår i en time..det gikk fint!

Skrevet

Jeg har Ergo og er kjempefornøyd. Jenta mi på 5,5 mnd trives veldig godt. Bruker vogn endel også, synes ikke den erstatter den, men på korte turer på butikken etc. er den super. Har brukt den på mage og det er kjempe-enkelt når man får øvet seg 2-3 ganger. Ryggen har jeg ikke prøvd ennå, men det blir :) Kan også brukes på hofta. Vet hvordan festanordningen blir, men må ha hjelp til å feste på denne måten.

Hvis du vil ha en enkel bæredings, er Ergoen å anbefale..

Den kan jo brukes veldig lenge så jeg håper på gode dager med Ergoen min :)

Vurderer også en Mai Tai :) Mye av samme prinsipp der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...