Gå til innhold

Potte eller ekstra ring på do...hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tvil om jeg skal kjøpe potte til lillegutt eller bare kjøpe en sånn mindre ring som man setter oppå den andre doringen. Noen med erfaring som kan si meg hva som er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eldstejenta mi gikk rett på do hun, brukte sånn pottering. mye mer hygenisk synes jeg, ekkelt med bæsj i potte som setter seg fast osv osv...æsj!

Skrevet

Når kan man begynne med sånn pottering da?

Skrevet

min første brukte jeg potte til, og kan igrunnen ikke fatte hvorfor. Gutter blir jo uansett pottetrent litt senere, slik har forstått det, og det var bare stress å få gutten fra potte til doring.

Skrevet

Vi kjøpte en sånn doring og en krakk til å ha beina på. Jeg valgte det, for jeg ville at hun skulle begynne rett på do. Hun er 21 mnd, og vi prøver 1-2 ganger om dagen. Noen ganger kommer det noe, andre ganger ikke. Hun syns det er gøyest å dra papir og tørke seg, og bære krakken bort til vasken og vaske henda. :o)

Skrevet

Jeg foretrekker doring. Eldstemann begynte å ville gå på do selv da han var litt over 2 år, men han nektet å sitte, han skulle stå og tisse slik som pappaen sin, så da kjøpte vi krakk og doring (til bæsjingen). Det å sitte på doringen var ok, men han turde ikke bæsje der før han var tørr på dagtid.

Skrevet

Vi har doring, den har vi brukt siden gutten min var ca 9 mnd (fra han kunne sitte selv). Den er kjempegrei å holde rein, trenger ikke å vaske den etter hver gang. Gutten min bruker fremdeles bleie, så det er stort sett kun bæsjinga som foregår på do. Han har ofte med seg et blad eller en bok på do, det er kanskje et godt tips til å gjøre dotrening gøy.

Skrevet

Jeg begynte med potte da hun var 8 mnd, for det hadde vært litt utrygt å sette rett på do følte jeg. Når hun ble ett år gikk vi over til doring. Setter henne der etter måltider, men det er ikke så ofte vi "treffer" ;-)

Skrevet

Vi brukte potte en liten stund, men da hun skjønte hva man egentlig skulle der, så sluttet vi med det og begynte med doring. (det var så ekkelt å tømme og vaske potta etterpå)

Vi hadde Baby Bjørn sin do ring. Den setter man oppå ringen, så slipper man og løfte den hver gang.Kjempefornøyd.

Skrevet

Vår gutt ville ikke sitte på potte i det hele tatt... Men på do kann han sitte ganske lenge.. (på sånn ring da) Han gjør ikke noe i do enda, bare sitter der (han er straks 22 mnd)

Skrevet

BabyBjørn doring brukte vi,

Skrevet

Hvorfor er det om å gjøre å begynne med do/pottetrening så tidlig som mulig...? setter dem på potte eller do når de er 8-9 mnd! gutten min er snart 11 mnd og jeg ser ikke vitsen med å sette ham på doen før om et halvt år, minst... Tar det i hans tempo...

Skrevet

Jeg har ikke stresset eller presset gutten min til å sitte på do. Leste en artikkel i avisa for en stund siden at det er flere og flere barn som må på sykehuset for å få tarmtømming fordi de mangler dotrening og rutine med å gå på do. I artikkelen hadde de intervjuet en mamma som satte datteren på 9 mnd på potte hver dag etter hun kom hjem fra barnehagen, de brukte da tida til å lese/synge. Jeg hadde ikke tenkt tanken på å trene så tidlig som 9 mnd, men tenkte jeg skulle forsøke bare for gøy. Han trivdes godt med en bok på fanget og forskjellige sanger, i tillegg "traff" vi etterhvert med når han måtte på do. Nå, 18 mnd foretrekker han å bæsje på do, han liker ikke å gjøre det i bleia. Så lenge det blir på ungen sine premisser og uten press ser jeg ikke at det er noe mer problematisk å starte dotrening som 9 mnd eller som 20 mnd. Men det er min mening ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...