Gå til innhold

Går i søvne

Anbefalte innlegg

datteren min på 4 1/2år kom ut i stuen i sta, tok mobiltelefonen min og satt seg på data stolen, da skulle hun tisse! Hun gikk i søvne og mente at den stolen var toalettet.

Jeg bar henne til do før det gikk galt og så la hun seg igjen. Stakkar da =)

Ikke første gangen hun gjør sånn, hun har hatt nattskrekk før og det var ille.

Har blitt fortalt at jeg også gikk en del i søvne, er det arvelig på noen måte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5232386-g%C3%A5r-i-s%C3%B8vne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det sies at den kan være arvelig.

Vær forberedt på at den kan hende ofte.

Sett en liten stopper på døren, slik at hun må ta i litt for å få den opp. Når hun da går i søvne og ikke får opp døren går hun mest sansynlig tilbake å legger seg. Og når hun våkner og f.eks. må på do er hun mye sterkere og får opp døren. (De får til å låse opp dører og kle på seg og slikt i søvne men de er ikke så veldig sterk).

(mener jeg jeg har hørt)

Jeg har også en sønn som har gått i søvne noen ganger og det med styrke stemmer ikke for ham ihvertfall. han har en ganske tung klinke på døra si og den var ikke det minste vansklig for ham å få opp.

Heldigvis har han bare vært ute og gått før 2400 på natta (så vidt jeg vet) så jeg har enten vært våken eller sovet lett og sprettet opp av senga og fått tak i ham og fulgt ham tilbake til sengs. Noen ganger må han følges flere ganger tilbake fordi han står opp igjen med en gang (han sover hele veien;-)

Nå har han heldigvis ikke gått i søvne på en stund,men i januar slo han til og gikk hver natt til mandag i 3 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...