<3 storefis&lillefis <3 Skrevet 1. juni 2006 #1 Del Skrevet 1. juni 2006 Er bare interessert i å høre hva dere mener om hvitt kontra svart jobbing som dagmamma. Hva lønner seg?? Er 6000 kr svart for mye forlangt når man bare har ett barn + sitt eget? Og hvorfor i såfall? Håper noen har lyst å dele erfaringene sine med meg, blir veldig takknemmelig isåfall=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5231908-noen-som-har-meninger-ang%C3%A5ende-svart-kontra-hvitt-arbeid-som-dagmamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #2 Del Skrevet 2. juni 2006 Om det lønner seg å betale skatt eller ikke, kan vel sammenlignes med om det lønner seg å betale for maten på RIMI eller stikke den under madrassen i barnevogna? I utgangspunktet ikke, men man kan jo få dårlig samvittighet, eller bli tatt? Skattepengene staten "tar" brukes jo delvis til noe fornuftig, og delvis ikke. Likeså med pengene RIMI tar for maten. Delvis går det til fornuftige formål, og delvis til altfor stort utbytte til altfor rike eiere. 6000 svart vil jeg ikke mene noe om. Men om 7000 kr hvitt er for mye forlangt når man bare har ett barn + sitt eget? Jeg vil ikke si at den som er hjemme et ekstra år med sitt eget og ett dagbarn derved tjener for mye. En årslønn på 77.000 på toppen av KS på 40.000 holder vel ikke til noe luksusliv. Men er det værdt prisen for den som skal betale? Å gi 37.000 for 11 mnd barnepass på toppen av KS når det finnes billigere alternativer. Det kommer jo an på om man tror barnet vil få det vesentlig bedre hos denne dagmammaen enn hos noen med flere barn. Bhg for 11 mnd ville kostet 25.000 for 11 mnd, så man får faktisk en tusenlapp mindre å rutte med i mnd enn om man hadde vunnet barnehage kampen. Jeg foreslår følgende avtale: Kun to barn til høsten (de er små og dagmamma er antakelig ny som dagmamma). Fortsatt kun to barn i januar/februar (det er vinter). Men en avtale om at dagmamma tar inn et tredje barn og reduserer prisen til f.eks. 5.500 hvitt til våren. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5231908-noen-som-har-meninger-ang%C3%A5ende-svart-kontra-hvitt-arbeid-som-dagmamma/#findComment-5234605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 storefis&lillefis <3 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Takk for svar axelh. Er helt enig i tankegangen din ang svart arbeid. Poenget er at jeg isåfall kun skal være dagmamma fra januar og til juni. Skal selv tilbake i jobb i august, men har mulighet til å være hjemme med barnet mitt litt lengre enn permisjonen. Men det hadde absolutt vært greit med litt inntekt utenom KS.. Barnet jeg isåfall skal passe er like gammelt som mitt, og foreldrene (som jeg også kjenner) er relativt "desperate" etter bhgplass. Jeg har derfor sagt jeg godt kan stille opp.. (jobber med syke spedbarn til vanlig). I og med det er så kort tid og jeg skal tilbake i jobb fra august vil jeg isåfall komme til å betale relativt høy skatt allerede fra januar hvis jeg jobber hvit...men det er sikkert en vurderingssak som alt annet. De har forøvrig sagt jeg godt kan sitte hos dem hvis jeg ønsker det, men har god mulighet til å være hjemme med begge to også...Hva er ditt synspunkt der?? Kjempetakknemmelig for svar=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5231908-noen-som-har-meninger-ang%C3%A5ende-svart-kontra-hvitt-arbeid-som-dagmamma/#findComment-5238107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg foretrekker klart å være i mitt eget hjem. Men det er vel bare en smak sak. Om du passer et barn i barnets hjem, har du krav på feriepenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5231908-noen-som-har-meninger-ang%C3%A5ende-svart-kontra-hvitt-arbeid-som-dagmamma/#findComment-5240111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå