Gå til innhold

Pumper dere brystene deres?? Og er det viktig og alltid tømme brystene??

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 2 uker, og han klarer aldri å tømme brystet, selv om han får en pupp pr måltid. Og denne pumpinga ønsker jeg å slippe, har avent håndpumpe, og den deler brystvorta mi...auau..

Men i allefall, pumper dere ofte?må man vaske og koke hele pumpa etter HVER bruk?? Og hva kan jeg fryse melka i?

Fortsetter under...

Jeg pumpa ikke etter amming så lenge puppene var "friske". Var plaget med tette melkeganger, og måtte av og til pumpe for å tømme da,men ikke ellers. Det at de ikke tømmes gjør at produksjonen stabiliserer seg til babyen din sitt behov.

produksjonen tilpasser seg etterhvert. Hvis du ikke har kuler eller tilstoppede melkeganger som du kjenner trenger du ikke pumpe. Kjenner du dette er det vldig viktig å få tømt. Likvel blir det aldri helt tomt altså. Hvis du pumper stimulere du bare til å ha denne produksjonen. Når jeg pumpet satte jeg pumpa i kjøleskapet med en ren pose over slik at jeg kunne bruke den senere på dagen om nødvendig. Bør nok kokes daglig hvis du bruker den hver dag. jeg kjøpte avent sine kopper til å skru på pumpa. Synes der greie, men koster litt de da.

Jeg har en datter på 16 dager, og jeg pumper meg ikke tom når hun ikke har tømt puppen. Som sagt over vil produksjonen tilpasse seg etter hvor mye barnet suger. Hvis du pumper vil du da hele tiden ha for mye melk.

Dersom du har antydning til sår på brystene bør du koke pumpen etter hver gangs bruk. Melken danner grobunn for mange bakterier som igjen kan finne veien inn ditt bryst (inn i sår) og gi deg brystbetennelse. Jeg har brukt pumpa jevnt og trutt de siste 6 månedene, og jeg har ikke turt annet enn å koke den etter hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...