Gå til innhold

Prevansjon... (til dere som enda ammer litt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere? Min forige fastlege sa at så lenge man ikke full ammer, så kan man bruke p-piller, men min nåverende lege vil ikke skrive ut det til meg før jeg er helt ferdig å amme.

Hva sier de til dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier bare at det skulle jeg gjene visst også. Møkkalei den dritt cerazetten.... grøss. Ammer forts. litt ,men skulle gjerne ha hat noen andre piller ja. Har desverre ikke hørt noe om dette jeg.

Skrevet

Hormonspiral er tingen! Snakk med legen din om den.

Skrevet

Kan man bruke hormonspiral når man ammer da? Trodde man måtte vente med den jeg, men kobberspiral går ihvertfall greit. Legen min anbefalte det, men jeg vil ikke ha.. Bruker kondomer så lenge vi.. Piller vil jeg ikke ha. Dessuten surrer jeg slik med å få tatt dem også.

Skrevet

Fikk hormonspiral satt inn etter åtte uker, kjempegreit. Slipper mensen også :-) Hormonmengdene som kommer fra en sånn spiral er mye mye mindre enn ved p-piller. (Har ammet hele veien)

Skrevet

Jo det finnes alternativ, men jeg ønsker p-piller. Noen som har fått det mens de enda ammer?

Skrevet

Jeg har akkurat satt p- sprøyta nå. Brukte den før jeg ble gravid å syns den er genial...... P-sprøyta kan settes ca 6-8 uker etter fødselen.

Lykke til med valget;)

Skrevet

Et spørsmål litt på sidelinjen til dere med spiral: Er det vondt å få satt den inn? Merker dere at den er der når den først er inne?

Lurer på å bruke det, men er så usikker...

Skrevet

Da jeg var paa lege kontroll etter fodselen fikk ejg resept paa baade p piller, cerazette og paa hormon spiral.. Jeg ha ikke kommet meg til en lige aa faa satt inn den spiralen.. Men er veldig fornoyd med de pillene jeg fikk...

Skrevet

Det gjorde ikke noe vondt å få satt inn spiral. Jeg kan heller ikke merke at den er der.

Skrevet

Jeg fikk satt inn min før det var gått tre måneder etter fødselen. Da har visst livmorhalsmunnen ikke lukket seg helt ennå. Jeg kjente ikke noe til selve innsettinga, det eneste som var litt ubehagelig var de klemmene legen måtte bruke underveis.

Når den først er der, kjenner jeg ingenting (dette er andre gang jeg har kobberspiral). Sambo kjente spiraltrådene ytterst på penishodet under samleie de par-første gangene etter innsetting. Men så blir trådene bøyd til, og da merkes de ikke i det hele tatt.

Skrevet

Minipillen cerazette er ok når man ammer, og det er 9 timers slingringsmonn på når den må tas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...