Gå til innhold

November: Magen viser ikke!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er veldig individuelt når magen kommer. På noen vises det mye tidligere enn andre. Tror rygglengden har noe å si. Jeg har ganske kort rygg egentlig, og magen kom fort både med førstemann og nå. Mens på et par av mine venninner som har lang rygg, kom magen når de var ca 5 mnd på vei.

Er i alle fall helt normalt:-)

Hei..

Du har ikke noe å vere redd for, det er veldig individuelt, kjenner ei som var syv mnd på vei før det begynte å vise noe i det hele tatt..

Jeg har begynt å få litt mage nå, er 15+3.. men som sagt det varierer fra person til person noen får ikke noe spes til mage i det hele tatt..

Vanskelig å si hvorfor noen får mage tidlig, mens andre kan gå halve svangerskapet uten at noe vises. Selv er jeg 16 +2, kjenner livmora når jeg legger hånda på magen, men ingenting vises ennå. Sånn var det i mine 2 første svangerskap også. Magen har kommet sånn etter ca 4-5 mnd. Jeg er naturlig lang og slank, men har kort rygg, iallefall sammenlignet med de lange beina. Jordmora var litt overrasket da jeg var hos henne på fredag. Hun sa de fleste får mage tidlig i 3. svangerskap.

Ang. kort overkropp. Legen i mitt 1. svangerskap sluttet å måle SF-mål mot slutten av svangerskapet. Han sa han ikke fant fundus (toppen av livmora) likvel, han bare traff ribbena mine...

Selvsagt er det moro når magen kommer, og fint er det også med gravidemager. Men likevel er det behagelig og praktisk at magen lar vente på seg. Den blir tidsnok stor og i veien.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...