Gå til innhold

sjukepleien med mage

Nettelita og 2 prinser

Anbefalte innlegg

heisann

Her sitte eg og venter på å få svar om å komme inn på sjukepleien, men no viser det seg at eg er gravid, og har mest sannsynleg termin i desember eller januar.

Men korleis skal eg greie å gjennomføre en praksisperiode på 4,5 veker på hausten(med mage) og 6, 5 på våren(med amminga)????

Kunne so gjerne tenkt meg å fått meg en utdannelse som eg kunne brukt seinare,men redd for at eg ikkje skal klare dette...

Er det mulig og komme iendialog med skolen og finne ut et eget opplegg eller blir eg nødt å utsette skulen i et år til?

Håper at nokon soom har vore i denne situasjonen kan svare meg... men gjerne andre også.

Takk på forhånd fra nettelita, poden på snart 1 ogden lille imagen

Fortsetter under...

hei,

går andre året på sykepleien nå, ferdig med andre året den uken her. har termin i oktober. kommer helt an på hvordan formen din er om du klarer det godt. jeg har kommet meg igjennom to praksis perioder op 8 uker hver på sykehuset dette halvåret og det har vært veldig tøft i perioder hvor jeg har vært kvalm og trøtt, men har gått greit, har til og med jobbet en del ved siden av. så du bør ikke ha vansker med å fulføre første semesteret, men jeg ville rådet deg til å ta et års permisjon når babyen kommer. trenger den tiden sammen med babayen, har ikke prøvd men hørt om flere som ikke vil anbefale å begynne igjen rett etter fødselen, vet ikke hvor mye babyen trenger deg. dessuten får du alt som stipend fra lånekassen det året du går hjemme. det skal jeg, tar et friår sammen med babyen nå og begynner på siste året et år forsinket.

har mange i klassen som har barn fra før eller ahr kommet inn i klassen etter et års permisjon så lenge du ahr en pappa som stiller opp burde det ikke bli noe problem. er et spennende yrke er absolutt anbefale.

masse lykke til

• 2 uker senere...

Tror ikke det er noe praksis første semester i ålesund! Ikke i molde hvertfall.. Jeg klarte fint å gjennomføre studiet selvom jeg ble gravid 2.året. Far tok permisjonen, så jeg fortsatte bare.. Hadde med meg barnet på skolen de første 6ukene etter fødsel. Ble gravid igjen i slutten av 5. semesteret, men har nå klart å gjennomføre hele sykepleien uten permisjon, og med snart 2 barn..

Det har til tider vært et blodslit, men er nå kjempegla! Skal være hjemme i godt over ett år nå, og trolig kanskje bare jobbe 50% når eldstemann er 3 år.. De fleste tar perm de første 2 mnd etter fødsel, du har rett på ammefri, så det er ikke noe problem med amming..

det er praksis i 4 uker første semester i ålesund. Men det klarer du fint med mage! D er på sykehjem og de tar hensyn til deg. Ønsk deg til en lett avd, feks dement avd der er d somregel ikke så mange tunge pasienter som trengre løft osv. Så kan du etter du har fått ungen vurdere om du skal fortsette eller om du skal ha littegranne permisjon =)

Men ålesund er forresten en drittskole når d kommer til lærerne og opplegget. Er så sinna på dem. Arg! Og d er d mange som er.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...