Gå til innhold

Narkose, hvordan virker det ? Muligens utskrapning i morgen.

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vanlig å gi litt premedikasjon. Jeg fikk bl.a tbl paracet + noe betennelsesdempende.

Man får en venflon - liten plastkanyle i armen. Når du kommer på operasjonsavdelingen setter de narkosen og du sovner med en gang. Du vil være helt borte under inngrepet. Narkosen er kortvarig - men du må overvåkes litt etterpå så de ser at du puster av deg selv igjen etterpå. Selve utskrapingen tar kanskje 10-15 minutter. man kan ha litt smerter (som menssmerter) når man våkner, det er bare å si fra så får du mer smertestillende. Smertene gikk fort over for meg, var vondt i kanskje en halv time. Etter det ble jeg trillet på post, og fikk stå opp og bevege meg. Reiste hjem etter noen timer på avdelingen.

Man blør i opptil 2-3 uker etterpå. Pass på å få meg deg et lite skriv så du vet hva du skal passe på i tiden fremover mht infeksjoner etc.

Skal tenke på deg i morgen. Det å måtte gjøre en utskraping er fysisk en "piece of cake" og ikke noe å grue seg for. Derimot strevde jeg veldig selv med det psykiske etterpå. Kroppen var tjokkfull av hormoner og jeg var ganske oppløst i flere uker etterpå. Nå er det en stund siden, men jeg synes fortsatt det er trist. Ta godt vare på deg selv, og tillatt kroppen din og sjelen din å lege seg etterpå. Det er normalt å ha masse følelser rundt dette. Be om sykmelding :-) Kan være lurt å ta det med ro en stund.

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...