Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut/uvitende spørsmål fra en førstegangs, men ser på helsekortet mitt at blodtrykket har økt litt fra kontroll til kontroll. Er det vanlig eller skal det helst holde seg stabilt gj hele svangerskapet?... *Rødme*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Bt pleier å synke litt for så å ta deg opp att rundt uke 20...( mitt forlblir lavt hele sv.skp tror jeg... ) Hvor høyt er det på ?

Skrevet

I følge "boka" står det det samme som babycall skriver.. Hvor langt er du på vei? Blodtrykket kan variere fra gang til gang. Har du stresset for å rekke timen din vil det være høyere enn om du har ventet en stund. Bare det at du tenker på noe du skulle gjort etc som stresser deg litt innvendig er nok til at det stiger. Men legen er nok obs om det fortsetter å stige....Ikke for å skremme, men stigende blodtrykk i tillegg til eggehvitte i urinen er et tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg hadde det mitt forrige svangerskap. Mitt var gjevnt til uke 32, da begynte det å stige raskt... Hadde også eggehvitte i urinen. Måtte derfor ligge på sofaen og gå gjevnlig til kontroller. Men dette har legen kontroll på. Vil bare råde deg til å ta det litt mer med ro om dagen, stress minst mulig;-) Hvor høyt er blodtrykket ditt? Mitt var 125(135)/70 før det steg til 150/100 og tilslutt 145/110, men da ble jeg lagt inn altså 110 er grensen for undertrykket... Ville bare informere om min opplevelse, så du har litt å gå ut i fra;-)

Skrevet

Glemte en ting. Er blodtrykket ditt høyt, vil du merke det ved press i hodet, spesielt ved litt anstrengelse;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...