Gå til innhold

Anbefalte innlegg

må jeg tilbake i arbeid med en gang knøttet har fått barnehageplass? jeg er heltidsstudent og hadde tenkt meg deltidsbarnehageplass. I tillegg har jeg deltidsjobb som jeg ikke vil begynne i før jeg må. Jeg har ikke funnet noe om dette og tror jo det er uvanlig å ville la barnet begynne i barnehage før man må ut i arbeid igjen, men sånn er altså ikke helt min situasjon.

Fortsetter under...

Kommer kanskje an på om du har lyst til å betale for å la plassen stå tom. Vet om en annen mamma i vår barnehage som betalte for plassen i 4 mndr før hun begynte å bruke den. En ok løsning synes jeg om man har råd. Det er jo ellers ofte umulig å få plass fra den måneden man faktisk trenger den. Dette var en privat barnehage.

Men du bør også tenke på at du kanskje får et knall jobbtilbud og trenger full plass med en gang. Hvis du vil ha deltidsplass tror jeg du må oppgi det når du søker. Da kan det hende du blir bundet av det til neste opptak.

Men altså, det er ingen ting i veien for at knøttet kan gå litt i barnehage selv om jeg ikke har begynt å jobbe igjen?

Mannen på Trygdekontoret sa "da er det vel ingen vits med barnehageplass (så lenge du har fødselsperm.), men vi legger oss ikke bort i hva du gjør" eller noe slikt. Men jeg stoler ikke helt på muntlige svar derfra, ikke før jeg har fått det svart på hvitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...