Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Jeg har tenkt så mye på det å gå gravid og tiden etter at den lille har kommet til verden. MEN jeg har liksom aldri tenkt noe særlig på selve fødselen, at det er noe man skal igjennom også.... Så siden jeg ble prøver i 99 så har det vært bare det gode jeg har tenkt på og ikke fødselen. MEN spurte min søster her om dagen hvordan hun opplevde fødsel til de 2 små guttene sine, og det var så absolutt ikke noen dans på roser. Hun brukte 3 dager på nr. 1 og litt kortere tid på nr. 2.... Er det sånn at man kan sammenligne seg med søstre, i forhold til hvordan fødselen vil bli altså? Noen av de som har født før som vet det? Klæm
Lilla78 Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Jeg har hørt at man kan ha lik fødsel som din mamma hadde med deg, og da vil det jo kanksje være slik at den kan sammenliknes med din søsters også. Men samtidig er vi jo alle forskjellige, og slike ting er veldig individuelt kan jeg tenke meg.. F.eks har min mamma ALLTID 28 dagers sykluser, men det har ikke jeg. Klem
*Babylengsel* Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 Hei ! Man trenger absolutt ikke få likens fødsel som sin søster.Min manns 3 søstre har alle hatt forskjellige fødsler og de har flere barn.Bare ei av de sliter med lange tunge fødsler som stopper opp. De to andre har noen timers fødsler og alt har forløpt normalt. Da jeg fødte fikk jeg en kjempe rask fødsel,på 4 timer. Det var 4 timer fra første tegn til det var over.Det var sinnsykt vondt,for mye skulle skje på kort tid:-( Vi rakk aldri frem til sykehuset,barnet ble født i ambulanseflyet av alle steder. Men fordelen var at når hjertegullet lå på magen,var alt av smerter over .Dessuten er man ikke sliten på samme måte ,som de som har hatt mas rier og lite søvn over flere timer og et par døgn. Ellers ble min fødsel lik mammas.Hun har også 4-6 timers fødsler. Har også arvet mammas ustabile sykluser,som hun hadde i min alder.Hun var 4 mnd på vei med lillebror,før at hun oppdaget at hun var gravid.....ingen mistanke før,pga lange ustabile sykluser. Husk at hver fødsel er individuell * KLEM
Carina83 ~ termin 05.09.07 ~ Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Har hørt man skal høre åssen fødsel mammaene våre har hatt :-) Og det stemte for meg. Mamma hadde brukt 8 timer fra hun kjente at det var en fødsel på gang til jeg var ute, jeg brukte 5t & 20 min da jeg fødte min datter =) Så jordmødrene mener at neste fødsel også vil gå fort og bli lett. Det er utrolig hvor mange uante krefter & styrke du får. Jeg har ingen betenkligheter med å gå igjennom en fødsel til. Men ser desverre ut til at jeg må vente lenge *sukk* ..
noralill Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 Min fødsel var ganske lik mamma sin når hun fødte søstra mi... Vannavgang og ingen rier - på oss ble det startet 2 ganger før det skjedde noe og tok 42 timer... Mens når min søster fødte sine 2 gutter (ikke tvillinger) skjedde det raskt og med lite smerter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå