Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Møtte en kollega i kantinen på jobben i dag som jeg ikke har pratet med på en stund. Hun kommenterte hvor stor magen min var blitt, og lurte på hvor lenge jeg hadde igjen. Før jeg fikk svart, tippet hun 1 måned. Sannheten er at jeg har 3 måneder igjen, og da jeg fortalte henne dette ble hun helt sjokkert. Hun fortalte meg da at hun var på min størrelse da hun fødte sine barn... Hun mente sikkert ikke å være lite hyggelig eller noe, men jeg sto igjen med en litt uggen følelse... følte meg plutselig enorm! Eller, i alle fall at jeg kommer til å bli det i løpet av de neste månedene.

Magen min er riktignok blitt ganske stor, men jeg har liksom ikke følt meg for stor i forhold til hvor langt jeg er på vei før. Lå innenfor normalen ved forrige symfyse mål og har lagt på 6-7 kg så langt. Er selvfølgelig klar over at dette med hvor mye man legger på seg og hvor er veldig individuelt.

Bør sikkert bare heve meg over uttalelsen hennes, men måtte bare få ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5229764-f%C3%B8ler-meg-litt-enorm-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er mange som slenger ut tankeløse gloser. Rart egentlig hvordan alle synes det er greit å kommentere størrelsen din når du er gravid. Synes det er greit å få kommentarer på magen.....men synes det blir litt ekkelt når man bruker ordet tjukk...for det forbinder man med så mye negativt =0) Man får vel bare heve seg over det....Det er jo faktisk bare denne ene gangen i livet at det er greit å bli stor =0)

Enig med deg mensana, tror ikke det er mulig å huske hvor stor man var. Prøver nå å sammenligne hvor stor jeg er (er 26 uker og alle sier jeg er så stor) i forhold til hvordan jeg var sist, men det går jo ikke. Man venner seg til magen og synes ikke man er så stor. Så hun som kom med den (dumme) kommentaren har nok bare glemt hvordan hun så ut selv.

ja det er kjempe irriterende å få sånne kommentarer. Ville tro at folk som selv har vært gravid vet hvor lite som skal til for å føle seg dum og diger. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan holde ting til seg selv. Og en annen ting som er ekkelt er når folk går og stryker deg over magen!!!!!!! Eller er det bare meg?

Jeg har også fått disse kommentarene på størrelsen. Har til og med blitt målt nøy med blikket av to damer som var sikker på at jeg ventet tvillinger!! Ikke noe koselig i det hele tatt. Jeg er av den typen som legger på meg mye når jeg går gravid, dette er tredje gang. Er nå 25+5 og har lagt på meg 20kg. Ved siste måling lå jeg nøyaktig på rødelinja på symfysemålingen. Regner med jeg bikker 30kg denne gangen. Første gang la jeg på meg 23kg og sist gang 26kg. Er bare en ting å gjøre når man blir så stor, og det er å godta at slik er det:-)

Annonse

Hei på deg!!!

Du,vi har termin på samme dag :-) og jeg er ganske stor, symfysemål 28 i uke 28. Ligger helt jevnt på kurven, men godt over, ja. Jeg får høre: "Å, herregud. Har du virkelig 3 mnd att??" Er jeg i skikkelig dårlig humør, så går det virkelig inn på meg og jeg er så hormonell for tiden at jeg er heeeelt på grensen til å be personen holde kjeft og .... ja.. Jeg har snakket med legen om dette med symfysemål og str på bebisen, og han ga sterkt uttrykk for at det overhodet ikke trengte bety en stor bebis. Dette var ikke ensbetydende med det. Noen har mer polstring enn andre før graviditeten og evt legger fortere på seg rundt magen, samt at vi bærer barnet forskjellig. Jeg har kun lagt på meg 7 kg og det kun rundt magen, så Yess, den strutter!!!!! :-)

Opplevde noe a la det samme i dag, da jeg var hos legen. Han syns jeg har så stor mage, og lurte på hvor stor jeg ville blii!!!!! Hallo...?! Da hadde jeg nettopp kommet fra jordmor som målte sf, og lå nøyaktig på den røde linjen...! Venninnene mine og alle på jobben min syns ikke jeg er blitt noe stor.. Etterpå, da jeg var på vei hjem fra legen, traff jeg noen jeg vanligvis ikke prater noe med, og ho ene presterte å si at nå var jeg like stor som hun var da hun hadde fått sine!!!!!! Og jeg kom sikkert til å få tvillinger!!!! Ærlig talt, det er sikkert ikke vondt ment, men det kan faktisk være lite koselig å høre...

Opplever det samme til stadighet jeg og .. og jeg tror at det er fordi det er lenge siden de har født og de ser tilbaKE PÅ SEG SELV SOM MINDRE ENN DET DE VAR MANGE GANGER..

Derimot folk som nettop har født har en tendens til å si til meg at jeg bare er liten.. hmm.. rare greier..

Enig i at mange kommenterer mage og størrelse når de treffer oss...

Men det har de gjort til meg på alle tre.. Har mere en følelse av at det er det samme som å si å så pent vær det er..

Nå har de bare en mage å forholde seg til, når det kommer ut er det åhh så søt hun eller han er!!!!

Jeg tror det er litt av medlinenhet også,så er det "tillatt" nå å si det...

Vet ikke jeg, men tror ikke det er for åsåre eller understreke det sånn... Dette har de fått kommentert i all sin dag...

Vi må nok bæreovermed slike kommentarer en stund til jenter.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...