Gå til innhold

Hvordan fjerne skurv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode og effektive forslag på hvordan jeg skal fjerne skurv?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips jeg fikk her for en stund tilbake var a-creme som jeg lot stå i noen minutter. Så tørket jeg det bort med våt klut, så forsvant det! Gjentok det en gang til og det kom aldri tilbake. Mini hadde skurv foran på hodet og litt på sidene, men han har mye hår. Det ble dermed mye mindre klissete enn hvis jeg hadde brukt olje:)

Skrevet

På apoteket selger de babykammer som er designet for å fjerne skurv. Funket greit for oss!

Skrevet

Jeg smurte inn hodebunnen med olje og lot det vaere der over natten. Dagen etter brukte jeg en lusekam og kammet bort skurvet med. Hun ble kjempefin.

Skrevet

jeg gjorde som mamman til kine og marthe (veldig fine navn forøvrig!), og det virket som bare det. selv om tulla var født med laaaangt hår som hadde babyolje i seg i flere uker etterpå :)

Skrevet

Hva er skurv forno?

Skrevet

Salisylsyre hårolje over natten(ligge med lue. kjøpes på apoteket) og fjerne med lusekam. Vask ut oljen med shampoo etterpå.

Skrevet

det er det belegg som gjerne kommer i hårbunn på babyer.

Skrevet

Har et problem , gjør som dere skriver, men etter 2 dager kommer det tilbake igjen!

Skrevet

Jeg har fått bort noe på babyen min, men helsesøster sa jeg bare skulle la resten være. Det plager ikke baby, og det vil forsvinne..

Skrevet

Det er greit at hs har sagt at det vil forsvinne av seg selv, MEN jeg kan love deg at det tar tid. Min 7 år gamle sønn hadde mye av det når han var liten og jeg fikk beskjed om å bare la det være..... Når han var 4 år hadde han fortsatt igjen i hodet!!!!!! Det syntes selfølgelig ikke for andre, men jeg så det og det irriterte meg noe grusomt.... Lille jenta vår hadde myyyyye av det og. Henne brukte jeg salisylolje (det var vel det det het...?? står i et innlegg lenger opp...) Det virket ganske bra, fikk et tips hos hudlege, bruke locobase repair og smøre tykt inn og la sitte i 3-4 timer, vask av med mild shampo. Nå er det borte,måtte pirke vekk en del, men det har ikke kommet tilbake. Det er ikke til sjenanse for babyen, men det er ikke noe koselig å vise frem en nydelig baby med mye skurv i hodet, det sjemmer ganske mye syns nå jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...