Gå til innhold

Termin om sommer...og lånekassen

Anbefalte innlegg

Når man har termin i slutten av juni, hvordan blir det med utbetaling fra lånekassen om sommeren da? Man skal jo ikke melde fra før baby er født, og da tar det vel en tid før de somler seg til å sende noe penger. Når man er student, så har man jo da ikke noen form for inntekt i sommermnd. Har deltidsjobb, men 3000 i mnd rekker ikke lange veien nå da.....hadde nok vert bedre med engangsstønad heller....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5229122-termin-om-sommerog-l%C3%A5nekassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på engangsstønad i tillegg til støtte fra lånekassen. Engangsstønaden kan utebetales i forkant av fødselen eller i etterkant. Dette må du søke om på samme skjema som arbeidstakere søker om permisjonspenger.

Støtten fra lånekassen kan utbetales om sommeren dersom permisjonstiden inbefatter sommermåneden(e). Søknad om dette bør du sende så snart som råd er. Terminbekreftelse må legges ved, så sender du fødselsattesten når du har fått den.

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg HI, og har søkt som vanlig på lån og stipend til høsten. Har termin 17. Juni, og da rett etter at babyen er født skal jeg sende inn søknad om fødselspenger. Har krysset av i ruten "venter barn i løpet av skoleåret" da jeg søkte og allerede fått papirene jeg skal sende inn. Du må også sende inn fødselsattest til barnet ditt og evt. lønnslipp til barnets far. (Penger blir behovsprøvd mot hans inntekt for oss fordi vi er gift og samboere) Jeg har hørt fra andre at pengene skal komme ganske raskt etter du sender inn dette skjemaet. Jeg håper på å få de i Juli. De vet jo at man ikke har penger! Det kommer jo ikke noe 15. juni, så...

Håper dette var til hjelp!

Lykke til!

ja du får fødselspenger for denne måneden, inntil 3 uker før termin. Altså i slutten av denne måneden får du da.. Men jeg fikk beskjed om at første utbetaling av fødselsstipend/lån osv ikke blir utbetalt før 5. august. det er visst da første utbet. skjer.

Men ikke vet jeg for sikkert. Sendte inn brev i NOVEMBER ang. alt dette og har enda ikke fått ordentlig svar, bra lånekassen er her for oss studenter men f*** for noe jævla service.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...