Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg viste at hun var litt lita for alderen men jeg viste ikke at hun var dysmatur fordi! men dette fikk jeg beskjed fra sykehuset i dag.. siden jeg har masa sånn på at jeg synes ikke hun blir noe større.. men da fikk jeg beskjed om at det kom til å ta lang tid siden hun også er dysmatur.. jaja.. artig å få vite det no da.. etter så lang tid.. men men.. ikke det verste men lell.. har no kunna sagt det da..

Fortsetter under...

ja, helse Norge er et rart vesen. Det virker noen ganger som at de tror at vi kan alt som er en selvfølge for dem.....hallooo!!

Vil jo tro at de har visst fra fødselen av at hun er dysmatur, og det er jo selvfølgelig noe dere skulle ha fått beskjed om med en gang. Dere hadde sikkert flere legesamtaler?

Siden det ikke er noen "behandling" for dysmature så er det jo ikke den verste diagnosen å ikke få tidsnok, men som du skriver i ett annet innlegg så kan det virke som om datteren din har BPD og det er noe dere burde vært informert om.

BPD barn har helt andre forutsetninger ved luftveisinfeksjoner enn lungefriske barn og det er viktig å kunne oppgi denne diagnosen til eventuelt legevakt eller andre leger dersom hun får noe luftveisgreier i forbindelse med forkjølelser/innfluensa.

I tillegg så kan det jo, som du var inne på, være grunnen til at hun forbrenner mer og derfor ikke vokser så mye.

Jeg fikk i svar på småtroll 0-1 i går vite om noe som heter infanterini som man blander i melka for å gi ekstra energi. Det fås på resept. Kanskje det hadde vært noe for småttisene våre?

ja det hadde kanksje vært noe ja.. nei dysmatur er jo ikke noe galt det.. men det hadde vært greit å få vite ting med en gang synes jeg.. ikke etter et år.. vi har vært på veldig mange samtaler.. siden hun har plagdes med lungene.. hatt indragninger når hun puster.. nei jeg skal snakke med hs i neste uke.. så ringer hun og sier i fra på sykehuset at det er dårlige greier.. jeg gir meg ikke på dette BPD..

Har dere skaffet dere loggen til barnet? Det gjorde jeg, i tillegg til at jeg leste hele den store loggen på sykehuset for å kunne forstå mest mulig! Da fikk jeg med meg hva som skjedde når jeg ikke kunne/klarte være til stede og jeg fikk god innsikt i prematurmedisin, samt at jeg reise rundt med loggen til tassen hver gang jeg måtte til legen. Hans fastlege har også fått tatt en kopi av min logg til mappen hans der.

Loggen kan skaffes gratis fra sykehuset! Bare ring dem!

jeg leste hele tiden hva dem skrev om henne når vi var på sykehuset.. det gjore jeg første gangen å.. men det sto ingen plass at hun var dysmatur.. og dem hadde erklært henne lunge frisk etter 4 uker.. noe som ikke stemmer i ettertid.. jeg leste hver dag hva legene og sykepleierene hadde skrevet.. så jeg fikk med meg alt.. trudde jeg.. dette hadde dem ikke skrevet.. dem trudde vel det var bare noe alle viste.. ikke vet jeg.. og jeg var flink til å spørre å siden dette var min andre gang så viste jeg hva jeg skulle følge med å.. men.. er lei av at jeg må hele tiden mase meg til ting..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...