Lillypia Skrevet 1. juni 2006 #1 Del Skrevet 1. juni 2006 Var hos legen for noen uker siden og var da 8+1 ifølge bim, altså 8 fullgåtte uker og i begynnelsen av uke 9. Hvis jeg har forstått det rett. Men da jeg sa dette til legen sa hun nei du er i starten av uke 8 du.....hva kommer dette av? Vi regner jo ut fra samme termindato! Håper noen er snille og hjelper meg med svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
___ Skrevet 1. juni 2006 #2 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er det samme å være i uke 8 og i 9. uke. Begge deler er fra 8+0 til 8+6. Det blir som at det 19. århundre er fra 1800 til 1899 som er 18 hundre tallet. Bare ulike måter å si det samme på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassi 3 gull Skrevet 2. juni 2006 #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei! Jeg opplevde det samme hos legen på onsdag! Jeg var da 5+0 fra mens og mente at jeg var på vei inn i uke 6. Men hun sa at jeg skulle inn i uke 5. Da viser det seg at de hjulene som leger bruker til å fastsette termin starter på uke 0. Den som vi/jeg kaller uke 1 (uken med mens) kaller legene uke 0. Så konklusjonen er vel at vi er enige om hvor langt vi er kommet, men at legene kaller det en uke mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillypia Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 2. juni 2006 Okei, takk for oppklarende svar:) Ja, jeg fortalte legen det at jeg brukte en nettside og der stod var jeg kommet en uke lengre, og hun sa at mange kom og fortalte det. Hun kunne ikke helt skjønne hvorfor.....men da vet jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå