Gå til innhold

Du som skrev at du bare skifter 5 bleier om dage - jeg skifter 15-25 bleier!!!

Anbefalte innlegg

Tisser ikke din baby seg ut eller?

Jeg skifter blere før og etter amming, da er det gjerne litt tiss og gjene prompebæsj... Ammer 7 - 9 ganger daglig så der er 14-18 bleier.

Og innimellom kommer bæsj og tiss i mellom der han sover og våkner og vil leke eller kose.

Hva med dere andre, er jeg kanskje hysterisk jeg??

Fortsetter under...

Vi skifter ikke mer enn ca 5 bleier om dagen, og har vel nesten aldri skiftet mer heller. Knøttet er 9 mnd gammel. Da hun var så liten som din bæsjet hun 1-2 ganger hver 14 dag, så det var få bæsjebleier å skifte, og litt tiss i bleia gjør da ikke noe. Bleiene i dag er så gode at en ikke trenger å skifte hver gang de har tisset.

Det hørtes veldig mye ut.

I begynelsen skiftet vi 7-10 bleier. Nå(9 mnd) er det 3-4 bleier om dagen.

Det kan da ikke være nædvendig å skifte både før og etter mat. Men du gjør som er best for dere.

Her skiftes det bare bleie etter mat - dersom ikke det er bommelom da ;0) Bortkastet med ny bleie før mat synest jeg, da er det jo neste skift bare "15 min og en full mage unna". Her blir det vel en 7 -8 bleier i døgnet sånn jevnt over. Og lille tiger, han har aldri vært sår ;0)

Annonse

Jeg bruker de lidl bleiene, de er tørre og fine og tåler mye tiss, men får litt panikk og skyldfølelse hver gang jeg ser den blå streken.

Dessuten hvis du ikke vasker av tisset de har på huden, som er tørket der, reagerer det med bakteriene på huden og danner ett eller annet giftig stoff som svir. Det har jeg ihvertfall lest...

Førstegangsfødende og muligens litt hysterisk er jeg... :)

Før og etter?? 15-25?? Det høres alvorlig mye ut!!! Du rekker jo nesten ikke gi mat mellom skiftene,da... He he... Ville skifta etter mat,jeg da. De tømmer gjerne ryggen mens de spiser. Og de tåler jo å ha tiss i bleien. Bleiene nå til dags er jo helt tørre selv om det er litt i de..

Vi bruker 5-7 bleier pr dag, kommer an på magen hans. Noen dager er det 1 bæsjebleie, andre 5.. de tåler fint å ha litt tiss i bleien ja, min lille sover hele natta, og da har han jo samme bleie i nesten 12 timer faktisk.. Har ikke vært sår heller...

I heftet jeg fikk på barselavdelingen, så står det at man ikke skal vaske hvis de bare har tisset. Så det der tror jeg ikke stemmer...

Selv bruker jeg alltid å vaske gutten min, for at det ikke skal bli lukt.

Annonse

Du tenker kanskje på at tiss gjøres om til amoniakk. Men det tar flere dager før det skjer så er du normalt renslig så skjer ikke det.

Det er jo annbefalt å kun vaske om morgenen og etter besj for ikke at de skal bli for såre. både sykehuser og helsestasjonen sier at det ikke er nødvendig å vaske etter bare tiss.

Men hvis du skal vaske babyen (uansett om det bare er med vann) 25 ganger pr dag blir den til slutt helt hudløs. Og har ikke sett sånne bleier med strek, men for noe tull sier nå jeg!! Skift når bleien er våt, ikke når det er strek der..

Det er lov å være litt hysterisk når man er førstegangs!!! Man slapper bedre av etter hvert.:-)

Gutten min er 10 mnd og jeg skifter på han 4-6 ganger om dagen. Kun da han hadde diare skiftet jeg på han 15 ganger om dagen, og ellers fra han var liten har det vært 5-6 bleieskift om dagen. Det hørtes ganske mye ut med 15-25 skift om dagen ja. En ny bleie i timen det nesten. :-o

Oki, hmm, fikk beskjed om at det alltid var viktig å skifte bleie før mat sånn at de våknet ordentlig og var tørr før de spiste av de på barselavdelingen. Men der brukte de bare tøybleier, så mulig det var grunnen???

Vi skiftet sikkert også 15 bleier om dagen, minst, fram til jenta var ca 3 måneder. Hun bæsjet mye for å si det sånn. Dessuten sov jo hun ikke mer enn 3,5-4 timer sammenhengende på natta og hun sovnet ikke før seint på kvelden, så bleieskiftet gikk kontinuerlig hele døgnet. Bæsjinga har avtatt betraktelig, ned til ca hver 4. dag nå. Så nå skifter vi heller ikke mer enn ca 5 ganger i døgnet.

Kanskje når de er helt nyfødde, for da er de jo så trøtte at de nesten ikke våkner. Men du blir fort blakk om du skal bruke en bleiepakke om dagen nesten.. Ikke stress, kos deg med babyen !!!!

Jeg skifter bleie etter hvert måltid på dagtid. Det vil si hver 3-4 time (med en gang om hun bæsjer). Aldri på natta (bortsett fra når hun en skjelden gang bæsjer da). Vasker med vann om morran og på kvelden og når hun bæsjer.

Fungerer fint for oss å gjøre det slik i alle fall:o)

Koster bare 36 kr for en pakke med 56 bleier, så jeg sulter ikke for å si det sånn...

Kan vel kanskje kutte ned litt ser jeg, for han besjer bare en gang om dagen (klokken 8 om kvelden faktisk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...