Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #1 Del Skrevet 1. juni 2006 Gutten vår er 3 mnd. Han har store problemer med å sovne... og det sliter veldig på oss.... Da han var 6-7 uker begynte vi å prøve å legge han for kvelden i 20 - 21 tiden. Og det har fungert bra. Han sovner mellom 20 - 20.30 etter å fått en flaske oppe i vår seng. Når han har sovnet legger vi han i sengen sin. Han sover til mellom 2 og 4 før han får mat igjen, og så sovner han igjen uten problemer. Men på dagen er han kul umulig... han klarer bare ikke å finne søvnen. Tidligere var han våken hele dagen og grinete. Jeg begynte å ta han med i vognen på tur og han sov godt og var i kjempehumør. Men jeg kan ikke fortsette å gå tur hver gang han blir trøtt... Vi må jobbe kjempehard for å få han til å sove inne. Han griner og protesterer, og vrir seg som en makk selv om han er kjempe trett.... Sovne aldri av seg selv. Enten må vi bære på han og bysse før han sovner, og legger vi han fra oss sover han maks 30 min til en time. I vognen kan han sove i 3 timer om jeg går tur... Han kan også sovne i vognen inne dersom jeg bysser han i seng... men dette er veldig slitsomt. Får ikke gjort noe.... Er det noen som har noen gode råd til meg???? Jeg kan ikke bare la han ligge å grine for han blir så vanvittig sint!!! Har vanskligheter med å roe seg igjen..... Håper noen har gode råd...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #2 Del Skrevet 1. juni 2006 Heisann! Jenta vår er 3 mnd. Har også vært vant med å bli bysset i søvn pga kolikk. Når kolikken var over bestemte vi en dag at det var stopp på vuggingen og trillingen. La henne ned i vogna utenfor og sto ved siden av. Puttet inn smokken og strøk henne på panna hver gang hun begynte å gråte. Gjentok helt til hun sovnet (etter ca 30 min). Eterhvert gikk jeg mer til og fra. Hører på gråten om hun trenger et glimt av mammen sin. Sovner som regel greit i vogna nå... Men lar henne selvfølgelig aldri ligge å skrike seg opp... Vi har funnet ut at jenta vår trenger noen "suteminutter" før hun finner søvnen, på egenhånd ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-5228828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #3 Del Skrevet 1. juni 2006 Mente "sutreminutter"... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-5228833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary85 Skrevet 1. juni 2006 #4 Del Skrevet 1. juni 2006 Hei hei. jenta mi er litt over 2,5mnd nå og har også problemer med å finne roen helt, noe som tar på en del i og med at hun "krever" å bli vugget eller ammet i søvn nesten hver gang! og når jeg endelig får lagt henne i sengen/vuggen/vogna, er det veeldig ofte at hun ikke sover i mer enn et kvarter ca. 1-2 timer hvis jeg er riktig heldig.. ganske frustrerende når man endelig har fått henne til å sove, setter i gang med ting man selv må få gjort også plutselig begynner hun å gråte igjen... Noen ganger gråter hun, jeg snur litt på henne eller viser at jeg er der også sovner hun igjen. men mange ganger når jeg prøver å legge henne ned i vogna uten å vugge eller amme henne i søvn, skriker hun seg opp og blir dritsint!! Som regel er det bare pupp som hjelper til slutt. Vil nok si at jeg har ganske det samme problemet som deg, og hadde vært greit med noen gode råd. Den tiden bebisen sover er jo veldig nyttig for å få gjort andre ting iløpet av dagen også.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-5229118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #5 Del Skrevet 1. juni 2006 Kan også legge til at hun bare sover ute... fra 5-8 timer for dagen, i all slags vær. Har du altan kanskje? Barn sover godt i frisk luft. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-5229271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloween-mamma Skrevet 2. juni 2006 #6 Del Skrevet 2. juni 2006 Hei, her forandret sovingen seg omtrent med en gang han ble 3 mnd. (Frem til da sovnet han av seg selv) En stund kunne jeg rugge vognen eller bære ham i søvn, men så slo han seg helt vrang på dette også etter bare en uke eller to. Og så fant jeg ut at han ikke lenger klarte å sovne i stuen pga. lys og lyd. Og jeg fikk ham til å sovne på soverommet bare den ene luren om morgenen, resten av dagen var bare stress hvis vi var hjemme. Her endte det med at jeg gjorde slik som du frykter: Gikk tur i vogn! Vi gikk hver dag ca. kl. 12, og så tok vi en ny tur på ettermiddagen. Teorien var (for nå var søvnmønsteret heeeelt ute å kjøre) at han nå skulle bli vant med å sovne til omtrent samme tid hver dag, og siden jeg kunne bruke opptil en time med å legge ham inne var det absolutt mest effektivt å gå ut - da sovnet han fort så lenge han var litt trøtt. Dette prøvde jeg å gjøre HVER dag - og jeg husker ikke helt hvor lang tid det gikk, noen uker til sammen, kanskje.. men etterhvert så kunne han faktisk sovne mens han lå påkledd i vognen og ventet på at jeg skulle kle på meg ferdig til å gå ut. Og jeg tror mange har hatt gode resultater med denne måten å gjøre det på, bl.a. ved at de bare kan sette vogn og baby utenfor og så sover den i timesvis... jeg var ikke SÅ heldig med søvnlengde, for han sov som regel best og lengst hvis jeg la meg med ham (det er forresten et godt tips når du er utslitt og lei og han ikke vil sove!) - ellers kun 30-60 minutter, alt ettersom. Fra han var ca. 4,5 - 5 måneder har han sovet kun 30 minutter i slengen. Nå er han 7 måneder, og for et par uker siden begynte han å sove lengre intervaller. I begynnelsen bare en sjelden gang, men nå er det oftere og oftere at han sover 1-2 timer i slengen! Men jeg husker at den perioden du er i nå var veldig strevsom mtp søvn, altså. Virker som det er så mange nye inntrykk for dem, så de mister veeeeldig lett fokus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5228498-problemer-med-sovingen-til-gutten-v%C3%A5r-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-5235967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå