Gå til innhold

Hva er det "beste" rådet noen har gitt deg under svangerskapet?? (moro!)

Anbefalte innlegg

Tenkte det hadde vært moro å høre hva dere har fått høre! Alle har jo noen velmente råd å komme med når man blir gravid. Jeg er 1. gangs og jeg har b.l.a fått høre at jeg:

- kan drikke en flaske vin. (KAN ja, men VIL jeg virkelig det??)

- burde ikke spise NOE fisk eller skalldyr i det hele tatt. (hmmm..?)

- hadde ikke fått strekkmerker hvis jeg hadde vært enda flinkere til å smøre meg! (yeah right! 3 ganger daglig da eller?)

- MÅ synge for magen hver dag fra dag 1., hvis ikke kan jeg risikere at den ikke kjenner igjen stemmen min. Viktig med noe likt hver dag. (Jasså..)

- for all del aldri må finne på å kjøpe bleiebøtte!

- MÅ kjøpe bleiebøtte! Hvis ikke dør vi nesten av lukten etterhvert.

He he , jeg ler meg skakk! Har dere noen gode?

Fortsetter under...

Klarer ikke helt å feste alle disse rådene.. Er vel fordi jeg vet alle er forskjellig, og ting er ikke så svart/hvitt som noen skal ha det til..

Har også hørt dette med bleiebøtte..

Men jeg synes faktisk det lukter selv om du har bleiebøtte. Det er hvertfall min erfaring når jeg har vært på besøk hos andre som har det..

Du blir immun selv, men andre som kommer inn lukter det med en gang..

Fikk et råd fra samboeren min faktisk.. det synes jeg var ganske så skjønt egentlig.. Han mente jeg ikke kunne føde på Storken, men måtte velge Føden, for der fikk jeg epidural. Måtte bare ta det med en gang, for jeg kunne ikke ligge der og ha så vondt. Han ville ikke orke å se på det.. hehe... prøvde å forklare for han at jeg nok kom til å ligge noen timer med smerter før jeg i det hele tatt får noe som helst.. dette ville han ikke høre på... hehe.. Vet ikke hvem som gruer seg mest til fødselen:-)

De fleste råd fra andre er jo velmenende, men jeg hører på dem med et halvt øre.. Ikke sikkert det passer for meg uansett..

Morsomt å lese hvilke råd andre får uansett... :-)

Hehe... Synes det er litt gøy med min mor jeg. Jeg har vært temmelig uavhengig og aldri noe dulle-barn. Men nå etter at jeg ble gravid har min mor begynt å dulle med meg. "Forsiktig i trappen" "Nå må du kle deg godt" "Du må spise for to nå vet du vennen" etc.

Ustyrtelig morsomt! (er nå 33 år)

;o)

Drikke en liter melk hver dag hele svangerskapet for å unngå beinskjørhet, er nok mitt "beste" råd.

Og råd om å nyyyte graviditeten når det står på som verst med kvalme, bekkenplager, trøtthet og humørsvningninger er også "populært".

Her er to råd vi har fått - begge med like stor overbevisning:

- Dere må IKKE be om å få vite kjønnet, da forsvinner spenninga.

- Dere MÅ få vite kjønnet, hvis ikke klarer dere ikke å knytte dere til "det" i magen like godt. "Enn om de tar feil da?" Da blir det bare en ekstra overraskelse ved fødselen. Dessuten betyr jo ikke kjønnet noenting. "Nehei... hvorfor er det så viktig å få vite det da...?"

har en del veninner som prøver å ufarliggjøre røyking jeg da(virker sånn)

og de sier til meg at: litt røyking i svangerskapet skader ikke......

"jeg har da fått friske barn jeg også enda jeg røyka mye"....

hmmmm.........men hvem tenker på senvirkningene.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...