Gå til innhold

Epidural...eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg fikk epidural under min første fødsel da jeg ble nødt til å bli satt på drypp etter maaaange lange timer med rier. Epiduralen var fantastisk og jeg fikk nye krefter og til slutt en veldig god fødselsopplevelse. Allikevel håper jeg på en fødsel denne gangen uten epidura slik jeg hadde med min andre fødsel. Det gikk MYE raskere og jeg følte meg kjempesprek etterpå. Følte også at jeg hadde mye mere kontroll under pressingen uten epidural. Men om jeg ombestemmer meg og velger epidural denne gangen føler jeg det ABSOLUTT ikke som noe nederlag. Lykke til med eller uten epidural!

Har bare født med epidural, fordi jeg hadde fått drypp for å sette i gang fødselm, og var så kvalm at jeg hadde kastet opp i mange timer. Epidural i seg selv er kjempedeilig, jeg sov faktisk fra 4-9 cm åpning:) Ulempen var at pressriene tok så lang tid, hadde ikke skikkelig kontroll over pressingen eller bekkenet, følte jeg. Skal abslutt prøve uten denne gang, men får håpe at jeg ikke blir "kylling" når maseriene begynner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...