Gå til innhold

Dere som er eller har vært overstimulerte...

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde dere det egentlig?

Jeg er overstimulert. Hadde ca 30 eggposer, tok ut 20 egg, og har nå fått satt inn 2 fine egg på mandagen.

Jeg blir bare verre og verre, magen blir stadig mer oppblåst, føler ikke jeg får ut det jeg har av luft, har gått opp 2 kg, klarer ikke puste normalt og er kvalm og uvel...

Hvor lenge skal det egentlig være slik??

Blir helt gal av dette her, orker ikke gjøre noen ting..

Håper noen kan svare.

Hilsen frustrerte lille...

Fortsetter under...

har hørt at den verste dagen skal være en uke etter at man har satt eggløsningsspøryta. det stemte i alle fall for meg.

i utgangspunktet går overstimmulering over av seg selv, men det kan føre til en del bieffekter som kvalme, tungpustethet og for tykt blod (vannet legger seg i magen i stedet for å bli i blodet).

selv gikk jeg opp totalt 12 kilo, pga vann i kroppen, men jeg var ganske så hardt angrepet. så lenge du klarer å puste, og du ikke går opp så veldig mye mer og du klarer å få i deg vann (at du ikke kaster opp hele tiden), er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente. en lege vil selvsagt gi deg sykemelding.

hvis du derimot får problemer med å puste, eller kaster opp kontinuerlig bør du nok ta kontakt med nærmeste sykehus / de som har IVF behandlet deg.

overstimmulering er svært skjeldent farlig, men noen ganger er det veldig ubehagelig. som de sier så flott på sykehuset: det er allmentilstanden din som avgjør om du kan være hjemme, eller om du bør legges inn.

det de kan gjøre på sykehuset er å gi deg oksygen og eventuelt tappe ut vannet du har i magen, men i ditt tilfelle høres det ikke ut som du ennå er så ille at de vil vurdere det.

heldigvis går dette over etterhvert, med mindre du blir gravid. da kan de ta lengre tid å bli bra igjen.

du får ha god bedring, og passe litt på vekten. går den opp mange flere kilo, kan det være fare på ferde... håper dette hjalp litt.

Stor klem,

Tusen takk for svar Luva.

Det var til god hjelp. Blir litt småredd når det blir slik så jeg ringte derfor klinikken. De vil følge meg opp og skal snakke med dem igjen i morgen og jeg fikk beskjed om å holde øye med vekta som du sa.

Tusen takk igjen!!

Klem fra lille...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...