Gå til innhold

ØKONOMI.... trenger svar jenter=) les dette

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er student og planlegger å bli gravid... tenkte jeg skulle ha termin mai/juni 07... men så er det det økonomsike spm:

rent teoretisk sett vil dette si at ca i februar 08 vil lånekassen slutte å betale meg fødsels stipend... (8000 kr i mnd... i 10 mnd)

Hva lever dere av da de andre mnd, mars, april, mai og sommern?

dette bekymrer meg veldig... har tenkt å spare en del av ENGANGS stønaden... men det holder ikke alle de mnd... sambo har fast jobb, så er redd vi ikke skal klare dette... hmmm

Fortsetter under...

Har samme problemet som deg. Jeg har termin i august, og får penger frem til mai neste år. Men hva skal jeg gjøre i juni, juli og august - frem til jeg får nytt stipend? Tenkte jeg skulle spare engangsstønaden, men jeg har ikke fått meg sommerjobb enda siden jeg har termin i august, så det er mulig alle pengene går med denne sommeren i stedet for neste. Jeg har spart litt fra tidligere sommerjobber + at sambo har fast jobb og en del penger på bok. Så hvis jeg ikke greier meg selv må han hjelpe til litt..

Du kan jo ta deg sommerjobb til sommeren igjen da, for da er jo babyn et år og kan gå i barnehage. Et billigere alternativ er å finne en dagmamma til babyn f.eks. i april/mai...da er de fleste ferdige med amminga, og h*n er stor nok til dette. Men husk at det er veldig vanskelig å planlegge så nøyaktig termin... bare la det stå til du - det økonomiske ordner seg alltids, særlig hvis samboeren din har fast jobb. Lykke til!

ja tusen takk for fint innlegg=)

jeg bare liker å ha kontroll over hvilke inntekter og ikke minst hvilke utgifter som kommer... svigermor skal være dagmamma, men ønsker selvsagt å være mest mulig hjemme med den lille... har jobbet så hardt over mange år så ønsker egenlig å ta et helt år permisjon :)

joda det ordner seg alltids..... får bare være litt sparsom... men blir nok ikke noe ferie å skryte av iallefall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...