Mersa og gutta <3 Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Krangla nettopp med samboern, om en liten filleting som at han synes det er min oppgave å legge hardangerbestikket ned i eskene igjen når de har vært brukt, jeg mener siden han tok ut av oppvaskmaskinen når de ble vasket kunne han da ta de ned i eskene....Og dermed har de blitt liggene nå i nesten 14 dager på kommoden. I samme kommode som eskene ligger i en skuff. Jeg har ikke ville gi meg, og han blir bare staere jo mer jeg står på mitt. I stad sa han at han synes jeg kunne legge de ned i snart, jeg sa selvsagt det samme tilbake....Men han mente dette var mitt "prosjekt" så da fikk jeg jammen gjøredet, hvis ikke kom han bare til å kaste det i bosset, tviler ikke på at han ville gjort det heller! Jeg begynte selvsagt å gråte og er rett og slett sikkelig lei meg, for sånn er det med alle ting som ikke er "standard". Hvis ikke klærne kan vaskes på 40 eller 60 grader så blir det min oppgave å gjøre det, når jeg ikke vil ta krystallglassene i oppvaskmaskinen (fordi oppvaskmaskinen er sikkelig dårlig, når vi kjøper ny gjør jeg det selvsagt) så må jeg vaske de. Ting som må strykes er ikke verdt å ha så har vi det må jeg stryke det (sikkert ikke så uvanlig for menn det forresten!) Så dermed når jeg vil gjøre litt forkjell på hverdag og fest må jeg stort sett ordne det meste av sånne koselige ting, fordi det er mitt prosjekt. Måtte bare få ut litt frustrasjon!!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Hvis jeg var deg ville jeg tilnærmet meg "standard" til hverdags, så du slipper så mye ekstrarbeid. Gjør bare ekstra der du synes det er verdt det. Og så ville jeg tatt opp med ham om han i det hele tatt synes det er ok med duk på bordet når foreldrene hans kommer på besøk en søndagsmiddag. Hvis han synes det, så får han hjelpe med å stryke og vaske den duken. Samme kan dere snakke om når det gjelder vinglass osv. Glassene går jo istykker i maskina, vil han kjøpe nye da? Det kan jo bli dyrt i lengden. Ellers må dere drikke av kjøkkenglass, er det det han vil? Jeg ville også spurt ham om han kunne tenke seg å strekke seg litt ekstra av og til, fordi det betyr noe for deg. Du ønsker jo å gjøre koselige ting for ham av og til, dere bor jo tross alt sammen og skal ha barn sammen, og hvis man ofrer litt for hverandre blir alt mye hyggeligere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå