Gå til innhold

Litt fortvila... ang UL...


mammae:-)

Anbefalte innlegg

hei, måtte berre få skrive ut litt frustrasjon.

Fra begynnelsen; mista 3 ganger før vi fikk jenta vår på 20 mnd, var til utredning men ingenting galt, heldigvis. Men fikk beskjed om at eg ville få oppfølging med flere UL i evt framtidige svangerskap, får vår del slik at vi vart "roligare" og ikkje så bekymra. Fikk jo det når vi gikk med jenta vår.

 

Er no gravid igjen 4+5 og ringte gyn i dag for å høre om tidleg UL, for sjølv om det gikk bra med forge svangerskap merka eg at eg tenke masse igjen på det og miste og er veldig nervøs for det.

Fikk snakke med en lege og forklarte situasjonen, men har meinte at det ikkje var noko hensikt med tidleg ul, mista ein så mista ein om ein var på ul eller ikkje.... og gikk det bra til veke 8 kom det sikkert til å gå bra... Dessuten hadde dei lite kapasitet (forståelig) og det var så mange som ville ha tidleg ul for "moro" skyld så dei måtte jo sile ut...

Dessuten gikk det bra sist så...

 

Uff, eg vart heilt paff.. Normalt ville eg blitt sint og fortalt han kva eg meinte, men med alle desse svangerskapshormona kjente eg berre klumpen kom i halsen og tårene kom i øya..,klarte ikkje å seie noko. så når han spurte om dette var greit klarte eg så vidt å svarte nei med gråten stemme...

Da snudde han plutsleg om og sa raskt, kom i dag du..!!!

Spurte om det ikkje var for tidleg til å sjå noko, å jo det var det vist så skulle få time om 3 veker....

Og time om 3 veker fikk eg, heldigvis,,, men ba om å få en anna gynekolog...:-)

Hadde gleda meg til å ringe og få bekrefta ul så møte du på ein slik, var ikkje heilt forventa så måtte berre skrive ut min lille fortvilelse...

 

Ha en fin dag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff,kjenner meg så godt ihjen i det du skriver...

 

Har selv mista 4 ganger,gravid for 5 gang nå.

Har også vært på utredning,men ikke noe galt er funnet.

 

Har også blitt lovet god oppfølging.Fikk tidlig ul den siste gangen å...(uke 6-7)

 

Men denne gangen fikk jeg time i uke 10,syns ikke det er så tidlig jeg...

Ringte til sykehuset å sa det,men nei,det var overlegen som satte opp timene/ prioriterte..så da måtte vi bare stole på han...

 

Dumme meg sa det var greit,men det er jo egentlig ikke det...Da jeg la kom begynte hormonelle meg å hulke grine...

 

Skal jeg gå 4 uker til i uvisset,blir jeg små gal...vil bare se om det virkelig er noe inni der,å om hjertet slår...Hadde blit litt beroliget da...

 

Så jeg har bestillt time til privat ul,trodde ikke jeg trengte det med diagnosen habituell abort,men den gang ei....

 

 

Puhh! Det var godt å få ut litt agresjon...

 

Så synd det er så dyrt med privat oppfølging. Ville mye heller ha gått på det,men..men...

 

 

Håper det går bra for oss begge denne gangen!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått henvisning av min fastlege til gynekolog (privat). Etter en sa og xu ble jeg lovet god oppfølging ved neste svangerskap av gyn. Jeg er nå 11 uker på vei og skal på min 6 ul i morgen. Jeg slapper ikke helt av enda for jeg tenker fortsatt på at noe kan gå galt, men likevel så er jeg veldig glad for at jeg har mulighet til å gå så ofte til ul uten å bli blakk. Det føles veldig urettferdig å bli behandlet så forskjellig for ingen av oss liker å gå rundt med usikkerheten. Jeg håper du får ul tidligere, kanskje du kan ringe og be om å stå på venteliste dersom noen trekker seg fra sin time?

 

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...