Gå til innhold

Slim: propp eller sopp ? (litt ekkelt...sorry)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i ca 2 uker nå hatt slim på papiret etter do-besøk. Det kan minne om snørr, litt gul/grønn-aktig (beklager ekle detaljer), og har ganske tykk konsistens. Har ikke visst helt hva det er, men trodd kanskje det er slimproppen som kommer litt etter litt. Har trodd at det ikke kan være sopp, for jeg har hatt det før, og da har det klødd! Nå klør det ikke, men det kommer fortsatt slim. Noen som har lignende utflod og vet hva det er? Gidder liksom ikke ta en soppkur bare "for sikkerhets skyld" heller..

Er 38+0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke sikkert- men at fargen er gul/grønn tror jeg er negativt og en grunn til å få det sjekket opp nærmere. Selv har jeg merket en del

hvitt utflod nå på slutten av graviditeten, men så lenge den ikke lukter eller er farget er det nokså normalt har jeg forstått det som..

(Og det klør ikke)

Skrevet

Dette er alt jeg kan bidra med... kansje det kan hjelpe?

Sopp:

Ostelignende hvit utflod, samt kløe og svie.

Propp:

Seig og tykk utflod...

Slim fra skjeden

Veronika

Spørsmål:

Har fått en del slim fra skjeden. Den er blank med litt hvit farge, men med litt uvanlig konsistens. Kan dette være slimproppen/tegningen som har løsnet, og hvor lang tid tar det før fødselen begynner når dette skjer?

Svar:

Svar: Slimproppen kan ofte ha litt seig konsistens, kan av og til være blodtilblandet, men variasjonene er store. Det er ingen regel for når fødselen starter etter at en ev. slimpropp har gått. Det kan gå fra timer og dager. Det er imidlertid svært vanlig å ha rikelig med utflod også slik du beskriver den siste tiden av svangerskapet. Det har ingenting med slimproppen å gjøre. Lykke til!

Hilsen Monica

Skrevet

jeg har å hatt det slimet med den fargen i et par uker. tatt bakterieprøve å alt var grit. så det er nok slimproppen som går litt etter litt...

Skrevet

Det at slimet er grønt er ikke et tegn på sopp, Hvis man har sopp er det ofte litt kornete og illeluktende. Men grønt slim KAN tyde på en infeksjon, så det ville jeg sjekket opp hvis jeg var deg.

Eli 39+6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...