Gå til innhold

Mye opp i vekt= stor baby??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har gått opp ca 14kg allerede, er bare 32+4 på vei. Kommer til å gå opp ca 20kg regner jeg med. Betyr dette at jeg får en enorm unge? Noen som har erfaring med det fra før?

Jeg er veldig lita, har smalt bekken, er så redd for å få en baby på over 4kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 32+6 og har også lagt på meg 14 kilo.

fødte en gutt i uke 34 forrige svangerskap,og da hadde jeg gått opp 23,5.han veide 2655gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og la på meg mye med førstemann, 20 kg, og han veide 3,5 og var 48 cm lang. Ikke spesielt stor etter dagens standard. Sf-målet kan vel si litt om hvor stor babyen er, uten at det er noen 100% sammenheng da. Legen min sa at siden sfmålet mitt nå er litt mindre enn med første, så blir denne ikke større ihvertfall :-) og det er helt greit!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi var stor + at babyen ble estimert vekta på pga setefødsel. Begge deler gjorde at de konkluderte med an baby på 4,5 kg. Han var 2700g........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 33 og er gått opp 12 kg. På 3D bildene sa legen at vesla kunne veie ca 1700 og 4000 når vi har termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg la på meg totalt 12,5 kg sist, og fikk en gutt på 3810, så litt over snittet på han, og jeg var akkurat på snittet...!!! denne gang har jeg lagt på meg mere, men regner ikke med at ungen blir større av den grunn, faren for å få store barn er vist du har svangerskapsdiabetes, noe jeg har, så da må en regne med en stor unge..men en får også da ekstra oppfølging i tilfelle de må sette i gang fødsel før termin så en skal kunne gjennomføre fødselen normalt!

så gjennomsnittet på barn i dag er 3600g så får du se hvor du ender på skalaen da bebisen blir født, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...