Gå til innhold

Juni: tur til føden i hui og hast


Lille&LilleiMagen- har født <3

Anbefalte innlegg

hei.

 

Seint tirsdags kveld ringte jeg til føden for å høre om det var noe spesielt jeg skulle følge med de neste dagene pga. at jeg hadde gått opp 6 kg på 6 dager og masse vann i kroppen. De ville ha meg nedover på en sjekk (ctg, urinprøve, blodprøve og blodtrykk). Jordmora mente jeg ble sendt hjem, men legen ville prate med meg først. Så kom resultatene: Blodprøvene var fine, ikke høyt blodtrykk, babyen i magen hadde d fint, men urin: 2+ i eggehvite. Legen ville legge meg inn, han forberedte meg/oss på at slik han så det (situasjonen og hans magefølelse) så ville jeg kanskje føde innen en uke, (satt i gang), og om ikke- som vi håpet på alle... Så føder jeg nok før termin. Jeg ble helt sjokka! Hva.. MAMMA nåå? Nei jeg er ikke klar allikavel! hehe. Ble skrevet ut dagen etter. De tok jo selvfølgelig mye prøver da også, men urinen var bedre. Ikke så mye eggehvite. Da var det en annen lege. Heldigvis ble situasjonen snudd totalt. Skal til oppfølging på 2 dagers kontroll i morgen, fredag. Urin, blodtrykk etc. der også. Var så rart, satt der den ene kvelden og snakket med en lege som trodde dette var begynnelsen på noe, og at jeg mest sannsynlig ville bli satt i gang innen en uke eller noe. Og den andre legen, dagen etter- mente vi skulle heller følge dette opp... Hihi nå sitter jeg her, dødsliten og lei allikavel og vil føde. Men som sagt og fakta: er bedre å føde naturlig uten å bli satt i gang. Men viktigst er det nå at mor og barn har det bra. :) Og det har vi jo egentlig. Fikk ultralyd også, med den beste ul maskinen på hele st. olavs :) Kjeeeeempe søt baby! 3d er oppskrytt mener nå jeg da, så ingenting jeg. Bedre med den vanlige. Åååå :) BABYEN MIIIN I MAGEN! Helt utrolig, han har d veldig bra, ligger 8 % over i vekst enn gjennomsnittet da, men d kan jo være jeg føder litt før så :) hehe håper d.

 

 

Klem til alle dere som også er hyppe på fødsel snart. Har termin 25. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte jo å skrive at legene trodde dette var begynnelsen på svangerskapsforgiftning....

 

*hovedinnlegger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kjenner følelsen av å bli fortalt at snart får du baby. Ble nemlig også innlagt med begynnende sv.sk.forgiftning, men det viste seg å være ingenting, så da må babyen bli i magen litt lenger. Var skummelt å få høre at vi snart skulle få baby, og litt befriende å få høre at alt var i orden og at babyen skulle bli i magen en stund til. Håper oppfølgingen ikke påviser noe sv.sk.forgiftning. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper ikke jeg heller. (men hadde vært fint å født nå egentlig, uansett om d er best at d skjer naturlig. Forresten- du har termin på bursdagen min :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...