Gå til innhold

Kan dere ikke bare godta at noen barn får mme og noen barn får mm....

Anbefalte innlegg

Uansett hvor mye forskning og tidsskrifter frem og tilbake kan ikke gjøre noe med at enkelte ikke kan amme.., eller velger å ikke amme...

Enhver gjør det de vet/tror er best for sitt barn..

Kan man ikke bare respektere dette.., istedet for å legge frem artikler om hvorvidt ammende barn blir "smartere" Ingen forbindelse med mme og overvekt osv....

Hva tror dere at dere oppnår ved dette???

At man får dårlig samvittighet fordi man pga Fysisk/phykisk ikke kan amme.. Er det det dere er ute etter???

Eller bare for å innformere alle om at det er best med mm???

Sorry.., men skjønner ikke poenget i denne diskusjonen lenger...!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Enkelte ER og BLIR kverulerende, sånn er det bare!! Skal blande seg i alt som skjer i andres liv. Jeg ammet men måtte slutte fordi jeg begynte å slite både med melk og ting rundt meg! Selvsagt ville jeg valgt amming,men storkoser meg omtrent LIKE MYE når jeg gir MME!

Så jeg signerer denne !!

Annonse

Alle vet jo ikke at mm er så bra som det er. Jeg hadde ikke peiling på at den inneholdt så my bra som det gjør første gang jeg ammet. Det har jeg lært senere. Jeg er i hvertfall ikke ute etter å gi noen dårlig samvittighet for det de ikke ammer eller gir mm. Greit det at alle ikke kan eller ønsker å amme, men det må da være lov til å informere slik at kanskje de som ikke vet om det gis sjansen til å amme mer el lengre hvis de får denne kunnskapen. Jeg har full rspekt for dere som gir mme, enten noe el alt, men jeg vil og respekt tilbake for det jeg står for.

Fint med slike innlegg du skriver og da Andre`s mammma ♡.

kan jo hende enhver må se litt på hvordan en ordlegger seg når en skriver, slik at en ikke sårer noen med innleggene sine. Til og med jeg kan prøve å forbedre meg.

Jeg godtar det :o) Har faktisk ingen problemer med å akseptere det! Jeg skjønner inderlig godt de som ikke ammer av forskjellige årsker. Jeg har, pga tidligere opplevelser, hatt et fryktelig anstrengt forhold til amming og har i perioder med økedøgn følt amming som så slitsomt at det grenser mot tortur. Jeg bestemte meg for å fullamme til babyen var 6 mnd da jeg var gravid, mye pga ammehysteriet som er her i landet. Nå måtte vi begynne med mer enn bare mm da gutten var 5 måneder fordi han gikk ned i vekt, men jeg har ammet frem til nå.

Nå er gutten 6 1/2 måned og jeg har pakket vekk puppen med disse resultatene:

- Jeg er gladere

- Jeg og babyen sover bedre om natten

- Babyen er fortsatt frisk, sunn og blid

- Mannen min er gladere siden jeg ikke er nevrotisk om amming ca 24 timer i døgnet.

Det er så mange grunner til at amming er problematisk eller umulig for noen, det være seg fysiske eller psykiske årsaker. Jeg skulle ønske at jeg hadde ikke hadde følt sånn på ammepresset slik at jeg hadde sluttet å amme tidligere. Det hadde spart min lille familie for mye tårer, depresjoner og følelse av utilstrekkelighet!

Det er greit at mm er best for babyer, men det er flere faktorer som spiller inn for å få friske og sunne barn. Kanskje vi alle må bli flinkere til å respektere hverandres valg rundt dette temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...