Gå til innhold

Fjerning av plaster/strips

Anbefalte innlegg

Hei!

Tok keisersnitt for 10 dager siden og lurer på når dere fikk beskjed om å fjerne all "bandasje" (tenker på de små plaster/stripsene som er på tvers over såret). Fikk forskjellig beskjed på sykehuset, alt fra 10 dager til at de skulle falle av selv, så er litt i tvil.. Hun som sa 10 dager, sa at det kunne gå betennelse/infeksjon i såret om jeg ikke fjernet dem... Hva fikk dere beskjed om?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5225565-fjerning-av-plasterstrips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

• 1 måned senere...

Så rart, jeg fikk nemlig beskjed om å ha på strips eller bare sånn hvit plastertape så lenge jeg orket helst tre måneder - for at såret skulle bli fint... Hadde planlagt keisersnitt og har et helt fint arr. Da jeg var på gynekologtime etter 6 uker fikk jeg "skryt" for at jeg fortsatt hadde på tape "Da blir arret mye finere." Husker ikke hvor lenge jag hadde tapen på men kanskje i et par måneder.

Jeg hadde å en sånn bandasje lingnende greie som skulle sitte der til første dusj, fikk ikke noen ny heller etter på. Så den stt på kun i 4 timer for da var jeg i dusjen. Men hadde sting da, dem ble jo borte av seg selv.

Det ble hastekeisersnitt på meg, og da jeg endelig følte meg sterk nok til å dusje x-antall dager etterpå fikk jeg nye plaster/strips over såret. Jeg ble ikke fortalt hva jeg skulle gjøre med såret i ettertid, bare at jeg ikke måtte få såpe på såret.

Jeg tror jeg skal la mine være på til de faller av, det er nå 18 dager siden keisersnittet og de begynner så smått å miste taket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...