Gå til innhold

bæresjal/babyslynge?

Anbefalte innlegg

Gjest -lilly-
Skrevet

Noen som har bæresjal/babyslynge? Er dere godt fornøyd med den? Har dere brukt den mye? Vurderer å kjøpe en på babyslynga.no.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo er på postkontoret og henter min nå. Har ingen erfaring, men hørt og lest såpass mye positivt, at jeg ble overbevist til å kjøpe. Bestilte også på babyslynga.no. Veldig proffesjonelt og ordentlig:-)

Skrevet

Brukte det mye sist.

Sydde selv, en smal en med to ringer som jeg trakk stoffet igjennom. Brukte den mye når gutten var 1- 1 1/2 og gikk altfor sakte og var tung å bære. Ypperlig sak, tok liten plass i veska/vogna, så jeg hadde den alltid med, og det var lett å bære barnet med tyngden på skulderen/hoften. Jeg la slynga rundt halsen/over skulderen, og han satt med et ben på hver side av meg.

Hadde også en større slynge som jeg brukte tidligere. Gutten lærte ikke å sitte før han var 8-9 måneder og bæremeis var således uaktuelt lenge. Vi ville på tur på sommerfjellet, så vi la ham i slynge. Han sov og sov, må gå litt forsiktig så det ikke slenger og passe på hodet og sånt, og det er relativt tungt å bære i stedet for vogn, men det er også kjempefleksibelt.

Hvis du lager selv, husk å bruke stoff (og event. ringer) i en kvalitet som er sterk nok. Litt tynt. Ganske sterkt, passe mykt og ikke for glatt stoff er det beste. Fint om hele saken kan maskinvaskes, det blir behov for vask!!

Jeg har notert meg størrelsen 275 cm x 75 cm. (Tror det var den jeg brukte mye på slutten) og så brukte jeg to gardin-ringer og sydde godt fast i den ene enden, og trakk stoffet igjennom. Det er lett å justere størrelsen og hvor høyt/lavt barnet sitter, og den kan justeres til å passe både meg og mannen min.

Gjest -lilly-
Skrevet

Tusen takk for bra tips, Tone_M:)

Jeg er ikke så flink til å sy selv, men kan jo spørre noen som kan. Billigere det enn å kjøpe en. Men skal jeg kjøpe en så tror jeg absolutt jeg skal gå for den på babyslynga.no. Den så veldig bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...