Gå til innhold

Bare til informasjon..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Og om du leser mer nøye står det at artikkelen ANTYDER at mm-barn ikke er mindre utsatt. Det står ikke at artikkelen ANTYDER at mme-barn ikke har økt risiko for overvekt. Derimot står det at man IKKE FINNER NOE SAMMENGENG mellom mme-barn, mm-barn og overvekt

Annonse

Det første jeg tenkte når jeg så denne artikkelen var :"så bra for barnet mitt, at han ikke er i risikosonen". For ja, han får morsmelkerstatning.

Blir veldig overrasket over den vendingen tråden fikk. Hvorfor vil flere av dere overbevise meg om at barnet mitt har risiko for å bli tjukk? Hvorfor ikke glede dere med oss som gir ersattning? Være glad for at det kan finnes en mulighet for at forskningen har tatt feil? Tror dere at jeg ønsket å ikke amme? Da tar dere feil. Og nå ble det sånn at det ble erstatning på oss.

Men når noen her inne drar det enda lengre med å skal overbevise meg om at ungen min kommer til å bli dum, da kjenner jeg at jeg blir ordentlig lei meg. Hvorfor gjør dere det? Fordi jeg ikke fikk til de jeg mest ønsket meg, nemelig å amme? Skal dere dra meg enda lenger ned i dritten av den grunn? Eller er det for at dere skal føle dere bedre enn andre?

Jeg har sett mye rart her inne, men dette synes jeg var skikkelig lavmål.

enig med deg ja bruralura! egentlig driter jeg i hva andre sier ang. dette temaet, men jeg skriver gjerne svar for å støtte andre som kanskje synes det er ekkelt med sånn drittslenging! misliker hverken de som ammer eller ikke ammer generelt, men jeg misliker virkelig de som alltid må rakke ned på andre uansett amming elr ikke!

Kan nok være enig med bruralura i at denne tråden er litt lavmåls, men synes også det virker som enkelte er litt overømfintlige her og forsvarer seg unødvendig. Det at en viss gruppe har høyere risiko for å bli overvektige betyr ikke at alle i gruppen blir det. Heller ikke betyr det at forskningen som dokumenterer at barn som ammes og får tran gjennom mor blir mer intelligente mener at alle de som ikke ammes/får tran blir dumme.

Tror ikke de som startet tråden og fortsatte med tips til artikler mente å rakke ned på andre - selv leser jeg det jeg kommer over av slike artikler som her referert til med interesse, men likevel med "finger'n i jorda" dvs jeg lar meg verken styre eller opphisse av det som ikke "passer" for meg og mitt barn. Vi er alle forskjellige! Heldigvis...

Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...