Gå til innhold

1.natten uten smokken...

Anbefalte innlegg

Så var den første natten med smokkavvending over. Vi snakket veldig om det i går og hun ble enige med meg om å gi smokkene til Elias ( redningsbåten ).

Hun var veldig tøff helt til hun skulle i seng...Da begynte tårene å trille, og savnet etter smokken kom. Det varte heldigvis ikke så lenge, og i slutten lå hun mer å suttret for at lillesøsteren laget lyder og kjeftet dermed på henne:) Hun sov hele natten og våknet klokken 08 imorges.

Er kjempe stolt av henne nå:) Håper bare det vil vare, men det står vel egentlig mest på oss som foreldre... Hvor utholdene vi er... Dette skal gå!!!! Har hørt at det er den 2. og 3. natten som er verst, så nå er det bare å holde ut. Om et par dager til en uke er det verste over:)

Hun blir tre i september, men vi valgte å prøve med avvending allerede nå pga at hun har begynt å bruke smokken ganske masse. Det blir vel egentlig like ille uansett når en begynner...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5224852-1natten-uten-smokken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempeflott. Jeg har store planer om smokkavvenning, men gruer meg skikkelig. Har slitt med barna mine med søv, så det er først nå de legger seg, og vi får kvelden for oss selv. Ser for meg kvelder med gråting, hyling og bæljing. Skal prøve å samle mot og krefter. Dere er ivertfall fllink

Er det så nøye om de bare bruker tutt på natta da? Kanskje greit å bli kvitt den for godt da. Mi jente på 2.4 får bare bruke tutt når hun skal sove(sover 1 gang på dagen enda. Og av og til å kose lalle med på dagen. Jeg synes det ser lite pent ut med store barn som går rundt med tutt hele tiden.....

Jeg gruer meg litt til å måtte ta henne fra den om natta. Når synes dere jeg burde kutte ut det?

Dette innlegget skrev jeg før jeg oppdaget dette... Så dette er andre kvelden for oss og....

Endelig er smokken borte, og det gikk kjempefint.

Har forberedt en god stund, og nå var tida inne til å klippe smokkene sundt og kaste dem i bosset. En ble lagt i konvolutt og sendt til Kaptein Sabeltann.

Filma da litla klippet smokkene i to og kasta dem i bosset.....hun smilte og lo. men da kvelden kom og det var leggetid var det ikke fullt så kjekt, men hun sovnet etter en liten time og sov til mornings. I kveld var det ikke en lyd i det hele tatt. Spurte ikke etter smokken engang !!

Ble litt imponert jeg. Det har jo vært en kjær følgesvenn i senga i 3 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...