Gå til innhold

Tror jenta har fått sopp, kan jeg bare smøre med canesten?

Anbefalte innlegg

Hun har vært litt rød på tissen, å har stadig tatt seg til tissen. Jeg har trodd hun bare har vært nyskjerrig på at det er enda et hull i kroppen hennes=) Men nå syns jeg kanskje hun har vært litt rød over en periode her. Går det greit å bare smøre henne litt, selv om det kanskje ikker er det hun har?

Kan jeg finne det ut på noen måte, om det er sopp?

Fortsetter under...

Kanskje du bør ringe helsestasjonen først.. Syns jeg har hørt at man ikke kan få sopp før man er voksen og har hatt samleie.. men mulig jeg husker feil. Jeg ville ikke smurt på før jeg hadde prata men helsesøster.

jenta mi har hatt brennkopper og gått på antibiotika da er det ganske vanlig å få sopp etterpå. jeg har ikke vært hos legen med henne etterpå, men det lignet sopp det hun hadde så jeg smurte henne med canesten og det har i hvertfall hjulpet. små jenter kan få sopp de og. og det klør og svir. fortsett å smør noen dager etter det er borte og for det kan lett komme tilbake. fikk beskjed på helsestasjonen tidligere at hvis det var bleieutslett som liksom aldri ble borte uansett hva man smurte på og det virket sårt og klødde så var det gjerne sopp og helt ufarlig å prøve anesten på. vil merke fort forbedring hvis det er det. smører to ganger om dagen. ved andre bleieskift bruker jeg potetmel når hun er så sår. stopp selvfølelig behandlingen hvis du ikke ser noen forbedring. da er det ikke sopp

lykke til

Jeg snakket med helsesøster på telefonen denne uka, forklarte hvordan utslettet til mini ser ut og at hun klør. Kjøp Canesten, fikk jeg beskjed om, smør på, du ser forbedring etter bare et par dager, dersom det dreier seg om sopp, sa helsesøster. Dersom det ikke ble forbedring, skulle jeg komme til en sjekk.

Annonse

jeg ville fortsatt å smurt noen dager til for det kommer lettere tilbake hvis du slutter behandlingen for tidlig. jeg har en søster som er lege sekretær swå får litt inside hjelp der hvis jeg trenger det. var rådet jeg fikk fra henne hvertfall. men ikke smør ved hvert stell. skal smører¨s maks tre ganger daglig. til de andre bele stellene er potetmel supert for sårheten

jenta mi var helt bra i dag hun og så det har hjulpet fint her også. hadde et ganske voldsomt utbrudd så har tatt litt flere dager her. tror det er ganske mange som går med såre stumper som man tror er vanlig sårhet og det går liksom aldri bort mens det egentlig er sopp. akkurat slik jeg gjorde. endelig er bleiskiftene enklere. uten at hun hyler fordi det er så sårt stakkar. har prøvd alt som finnes av kremer også var det noen dager med canesten salve som skulle til gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...