Gå til innhold

hvordan lager jeg grønnsaksmos til baby 7 mnd?

Anbefalte innlegg

har kjøpt gulrøtter, poteter og brokkoli nå siden jeg har bestemt meg for å prøve å lage mat til han, endelig:)

men... hva gjør jeg??? hehe... har ingen sånn maskin for å mose maten, har kun en stavmikser men den funker vel ikke? kan noen gi meg en fremgangsbeskrivelse?

Fortsetter under...

Annonse

ja nå har jeg laget en stor porsjon med babymiddag! fliiiink husmor nå ja:) hehe.

kokte brokkoli, gulrot og potet og mikset det sammen med kokt ris (siden han er så løs i magen), hadde oppi all kokekrafta og en dæsj rapsolje! veldig fornøyd til at det er første gang jeg gjør dette, men jeg skulle nok hatt oppi enda mer gulrøtter og brokkoli ja... gjenstår å se om guttebassen liker det og gjør han det er jo det viktigste oppnådd!

jippiiii! han spiste det! kunne sikkert gitt han en større porsjon også, men det får bli i morgen, har massevis i fryseren nå:) da blir det hjemmelaget mat heretter! mye billigere er det også:)

ja, ris er visst bra mot løs mage... legen sa det idag.

Brokkoli må ikke varmes opp igjen. Ikke for å ødelegge gleden din, men... Det utvikler seg dårlige bakterier og eller stoffer i det om det varmes opp igjen..Men er veldig sunt å ha i middag altså. Bare ikke tin og gi det på nytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...